La nivel global, aceasta a crescut de la 216 miliarde de dolari în 2020 la 232 miliarde de dolari în 2021. Dacă această rată de creștere anuală rămâne constantă, va împinge piața la 350 de miliarde de dolari până în 2027, transmite analistului eToro, Bogdan Maioreanu.
Industria este pe un trend ascendent în ultima perioadă
Industria produselor pentru animale de companie a crescut cu aproape 70% în ultimul deceniu, depășind economia globală, care a crescut doar cu aproape 40%. Creșterea vertiginoasă s-a menținut chiar și în timpul crizei financiare din 2007 și a continuat de atunci cu o majorare de două ori mai mare decât a PIB-ului SUA, ceea ce face din aceasta industrie un posibil candidat pentru un portofoliu de investiții protejat la recesiune.
Deținerea de animale de companie se află pe un trend ascendent. Dintre țările UE, România are cel mai mare procent de gospodării cu pisici (48%) și câini (45%). În 2021, 46% din toate gospodăriile din Uniunea Europeană (90 de milioane de locuințe) dețineau cel puțin un animal de companie, în creștere față de 38% în 2020. Există 93 de milioane de câini și aproximativ 113.6 milioane de pisici în întreaga Europă, ceea ce face ca acestea din urmă să fie animalele de companie preferate în gospodăriile de pe continent. Dar, în ultima vreme, creșterea costurilor de trai începe să-i împingă pe unii proprietari de animale de companie să renunțe la ele.
Produsele și hrana pentru animale de companie pe locurile doi și trei după vitamine
În Statele Unite, aproximativ 70% dintre gospodării dețin în prezent un animal de companie. În urmă cu 30 de ani, procentul era de doar 56%. Datele demografice ale proprietarilor de animale de companie se schimbă în timp, ceea ce duce și la modificări în comportamentul de cumpărare. Un sondaj a arătat că, în SUA, 32% dintre proprietarii de animale de companie sunt din generația Millennials, 24% din generația X și 27% din generația Baby Boomers.
În general, oamenii au tendința de a atribui animalelor de companie calități umane, de a le transforma în membri ai familiei și de a crește cheltuielile pentru acestea. Prin urmare, nu este o surpriză faptul că, într-o statistică privind vânzările online de bunuri de consum ambalate, produsele și hrana pentru animale de companie sunt pe locurile doi și trei după vitamine. Pentru comparație, cafeaua este mai puțin populară, fiind pe locul cinci. Piața americană a animalelor de companie este împărțită între alimente 36%, servicii veterinare 27%, consumabile 23%, toaletaj 10% și achiziții de animale 4%.
Companiile profită de această tendință
Un număr mare de companii cotate la bursă profită de aceste tendințe, cum ar fi companiile producătoare de hrană pentru animale, magazinele online, specialiștii în sănătatea animalelor de companie și, în ultimul timp, companiile de asigurări. Unele dintre aceste companii de top sunt Merck (MRK), o companie farmaceutică cu o mare varietate de vaccinuri și medicamente veterinare, Metlife (MET), o mare companie de asigurări care oferă și asigurări pentru animale de companie sau Chewy (CHWY), magazin online care oferă o mare varietate de produse pentru animalele de companie și proprietarii acestora.
Pentru a ajuta investitorii să capete expunere la industria destinată animalelor de companie, eToro a dezvoltat un portofoliu tematic Pet Smart Portfolio, destinat investitorilor pe termen lung, care oferă o expunere echilibrată la o gamă largă de companii importante, incluzându-le pe cele menționate mai sus și care se ocupă de nevoile animalelor de companie și ale proprietarilor acestora.
Un studiu recent a descoperit că tipul de animal de companie pe care îl dețineți sau la care sunteți expuși ar putea influența comportamentul dumneavoastră investițional. Acesta a arătat că proprietarii de câini sunt predispuși să își asume mai multe riscuri de investiții decât proprietarii de pisici. În cadrul studiului, 145 de proprietari de pisici sau de câini au primit o sumă virtuală de 2.000 de dolari și au fost rugați să investească o parte din ea fie într-un fond de acțiuni de risc, fie într-un fond mutual conservator. Proprietarii de câini, care au reprezentat 53% dintre participanți, au fost semnificativ mai predispuși să investească în acțiuni și de asemenea, au riscat mai mulți bani decât proprietarii de pisici.
Într-un alt studiu, realizat de aceiași cercetători, s-a constatat că expunerea la imagini cu câini i-a determinat pe participanți să fie mai predispuși să investească mai mulți bani în acțiuni.