Peste 77% dintre britanici și americani și circa 67% dintre europeni se folosesc cel puțin o dată pe lună de internet pentru a face cumpărături. Francezii, românii și belgienii utilizează, însă, mult mai rar această cale, iar atunci când o fac plătesc tot prin metodele clasice.
Doar puțin peste 35% dintre români fac cumpărături onluine cel puțin o dată pe lună, iar 10% nu folosesc niciodată această cale, arată un studiu al ING efectuat pe locuitorii mai multor țări din lume.
Procentul, relativ mic comparativ cu media europeană, este totuși similar cu cel din țări mult mai dezvoltate cum sunt Belgia sau Spania.
Mai mult, atunci când fac comenzi online, metodele de plată alese sunt de cele mai multe ori cele clasice, adică numerar la livrarea comenzii sau plata anticipată cu cardul de debit.
Raportul ING arată și că în România procentul celor care cumpără online, dar preferă să plătească cu numerar sau card la livrare este de 46%.
Deciziile sunt motivate fie de comoditate fie de securitate sau compatibilitatea dispozitivelor folosite la achiziție ori de prezența unor comisioane.
În ceea ce privește cumpărăturile online, locuitorii din Regatul Unit și SUA sunt cei mai prolifici cumpărători în comparație cu consumatorii din Europa și Australia.
În general, peste trei sferturi din populația din Regatul Unit (77%) cumpără online cel puțin o dată pe lună – cu 10% mai mult decât media europeană de 67%.
Anual, prin intremediul internetului se fac cumpărături de sute de miliarde de euro. Doar în România vorbim despre aproximativ 1,4 miliarde de euro.
Câteva dintre cele mai mari companii din lume vin din zona vânzărilor online, ca Amazon sau Alibaba, în timp ce cel mai bogat om din lume tocmai a devenit fondatorul Amazon, Jeff Bezos.
În perioada 2012-2017, ponderea cumpărătorilor online la nivelul UE a crescut de la 59% la 68%.