Românii vor ieși în oraș pentru a mânca într-o locație odată cu ridicarea restricțiilor, principalul criteriu de alegere va fi experiența anterioară, chiar dacă numărul de vizite preconizate este la jumătate, iar intenția de a cheltui scade cu cel puțin 10% în comparație cu anul 2019, relevă un studiu exclusiv realizat de Hospitality Culture Institute și firma de cercetare de piață EXACT Business Solutions.
Potrivit studiului ce cuprinde peste 50 de indicatori relevanți pentru industrie, tipul de locație preferat pentru a ieși în oraș după ridicarea stării de urgență este restaurantul standard (47%), cu mese, în ciuda barierei COVID-19. Următorul tip de locație aflat pe lista este fast-food-ul (45%), urmând apoi supermaketurile, acelea care au la vânzare mâncare caldă (35%).
“Industria de food service își va reveni în scurt timp dacă va ști să se reinventeze și să comunice cu comunitatea de fani în următoarea perioadă. Consumatorul nu mai este foarte deschis să încerce lucruri noi, îi este dor de cele care i-au lipsit în carantină, iar comportamentele din perioada de lockdown, cum ar fi creșterea serviciilor pentru delivery, nu au caracter de permanentizare,”, au declarat reprezentanții Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și trendurile din HoReCa.
Specialiștii Hospitality Culture Institute afirmă că, pentru a-și crește afacerile în contextul eliminării restricțiilor și a revenirii la normal, antreprenorii și managerii din industria ospitalității trebuie să se reinventeze, să se implice în organizațiile dedicate industriei și în forme moderne de educație, un exemplu actual fiind HoReCa Business Accelerator , proiect din care vor face parte 30 antreprenori din HoReCa.
De asemenea, proprietarilor de afaceri și managerilor din domeniul HoReCa le este foarte utilă informația că mulți dintre români nu au încredere în implementarea măsurilor de igienizare și distanțare fizică.
Astfel, pentru a se simți în siguranță, 78% dintre respondenții care intenționează să iasă în oraș au menționat faptul că locațiile unde vor merge ar trebui să aibă o igienizare și dezinfectare programată a spațiilor, iar 77% au menționat că preferă o distanță mai mare între mese față de până acum.
Mai mult, măsurile sanitare obligatorii pentru angajați reprezintă o altă măsură de siguranță pentru că respondenții să se simtă confortabil, în timp de 69% dintre aceștia ar prefera ca locația să dispună de un spațiu deschis, cum ar fi o terasă.
Potrivit studiului Hospitality Culture Institute, 64% dintre respondenții care intenționează să comande în perioada următoare de la delivery au menționat că vor comandă mâncare gătită la delivery/livrare la domiciliu/birou cel puțin o dată pe săptămână. Motivul principal pentru care respondenții vor comanda de la delivery/livrare la domiciu/birou este experiența anterioară și obișnuința cu o anumită locație, dar și faptul că le place mâncarea de acolo.
Totuși, în afara de respondenții care nu obișnuiesc să comande mâncare gătită de la delivery, un motiv important pentru care aceștia nu intenționează să comande de la delivery este acela al neîncrederii cu privire la angajații firmei de delivery și angajații locației care nu vor respecta măsurile sanitare obligatorii (masca, mănuși).
Ediția specială a celui mai mare studiu național în zona de food service a fost realizată în luna mai în cinci dintre cele mai mari orașe din România: București, Brașov, Timișoara, Cluj, Iași. Scopul acestui studiu este de a explora perspectiva consumatorilor în ceea ce privește locațiile de ieșit în oraș/food delivery după ridicarea stării de urgență în România (15 mai–15 iulie).
Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CAWI (Computer Assisted Web Interview – Exact Panel). Studiul a fost realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training și consultanță din România care studiază piața și tendințele din industria HoReCa, în parteneriat cu EXACT Business Solutions, companie cu experiență de peste 10 ani în marketing research.
Studiul, ce cuprinde peste 50 de indicatori relevanți pentru industrie a fost co-finanțat de către Coca-Cola Romania, Pepsi, Metro Cash and Carry, KFC, Dabo Donner, Acvamarin 2 Mai, Glovo, Albalact, Red Bull.
Studiul este disponibil și altor jucători din industrie prin intermediul Hospitality Culture Institute.
Despre Hospitality Culture Institute
Hospitality Culture Institute reunește lideri din ospitalitate, profesioniști din diverse industrii, arhitecți, reprezentanți media, antreprenori și manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendințe cu impact economic, social, politic și cultural și de a împărțăși know-how și soluții aplicate. Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Conferința Națională a Industriei Ospitalitatii, aflată la ediția a 4-a, Horeca Business Accelerator, Romanian Hospitality Awards, National Food Service research și Intimate roundtable conversations.