Industria mondiala a rulmentilor incepe sa prinda viteza

Anul trecut, veniturile totale raportate de Timken pentru fabrica de rulmenti de la Ploiesti au fost de 31 milioane de dolari, comparativ cu 25 milioane de dolari cu un an inainte. In ultimii patru ani, Timken Co. a implementat la nivel global, un plan de criza bazat, in primul rand, pe reducerea costurilor ca urmare a excedentului de capacitate de productie la nivel global. Prin urmare, cel putin deocamdata, succesul raportat de Timken la Ploiesti se bazeaza pe faptul ca, spre exemplu, in Roman

Anul trecut, veniturile totale raportate de Timken pentru fabrica de rulmenti de la Ploiesti au fost de 31 milioane de dolari, comparativ cu 25 milioane de dolari cu un an inainte. In ultimii patru ani, Timken Co. a implementat la nivel global, un plan de criza bazat, in primul rand, pe reducerea costurilor ca urmare a excedentului de capacitate de productie la nivel global. Prin urmare, cel putin deocamdata, succesul raportat de Timken la Ploiesti se bazeaza pe faptul ca, spre exemplu, in Romania se produc rulmenti de patru ori mai ieftini decat in Marea Britanie. Timken a inchis in luna martie o fabrica de rulmenti in Darlington, in nordul Angliei, si a transferat toata productia la Ploiesti. Roy Lubic, managerul general al Timken Romania, spune ca decizia de transfer s-a datorat faptului ca la Ploiesti exista un institut de cercetare care permite introducerea rapida in fabricatie a unor produse. „Fabrica de la Ploiesti ne permite accesul geografic din Rusia pana in Kazahstan”, spune Lubic. In ciuda faptului ca 80% din productia de rulmenti de la Ploiesti este exportata, managerul american se asteapta ca cererea interna sa se dubleze in urmatorii ani, mai ales ca urmare a revitalizarii sectorului siderurgic. „Credem ca fabricile siderurgice vor revitaliza afacerile in zonele in care functioneaza, iar o mare parte din industria acelor regiuni lucreaza exact pentru aceste capacitati de productie”, spune Lubic.
Timken Ploiesti este unul dintre putinii producatori de rulmenti cu bile, echipamente de constructii si foraj petrolier. Cresterea comenzilor la Ploiesti implica investitii suplimentare anuale in valoare de trei-patru milioane de dolari, in urmatorii cinci ani. Acest lucru va permite dublarea capacitatilor de productie.
Sectorul rulmentilor din Romania este caracterizat de un nivel ridicat al exporturilor, valoarea livrarilor externe depasind anul trecut suma de 125 milioane de dolari. Industria romaneasca ocupa locul trei in Europa, detinand 1% din piata mondiala. Previziunile specialistilor pentru acest sector indica o productie de 219 milioane de unitati la sfarsitul anului 2010, cu un nivel aferent al exporturilor de 200 milioane de dolari. Grupul american Timken, care a devenit societate deschisa in 1992, este condus de familia cu acelasi nume inca din 1899, cand Henry Timken a fondat compania, dupa ce, cu un an inainte, obtinuse brevetul pentru rulmentul cu role conice.
Familia Timken a reusit performanta ca, pornind dintr-un garaj din St. Louis, sa devina lider mondial in producerea rulmentilor. Timken a fost infiintata in statul american Ohio, iar ulterior a devenit o companie internationala. „Industria otelului a suferit transformari majore in ultimii 30 de ani”, a declarat W.R. Timken, actualul presedinte al grupului american.
„La sfarsitul anilor 70 si inceputul anilor 80, o multime de companii din Statele Unite s-au complacut in declinul acestei industrii si cred ca multi sunt de acord cu faptul ca acum a venit momentul relansarii”, mai spune W.R. Timken. El crede ca anii 90 au fost momentul de cotitura in aceasta industrie, iar de atunci producatorii de rulmenti au continuat sa micsoreze costurile si durata de timp dintre luarea unei decizii si aplicarea ei efectiva. „Acest moment a revitalizat industria rulmentilor”, mai spune Timken. Iar filiala din Romania a garantat o reducere a costurilor la care nu se gandea nimeni in urma cu 13 ani.