Reducerile de preţ din industria mortarelor uscate utilizate în construcţii au dus la o diminuare a numărului de producători activi de la 60, în perioada 2007-2008, până la 15 companii, potrivit unei analize realizate de AdePlast Oradea. „Reducerile de preţ, promoţiile sau celelalte vehicule de marketing practicate de mai toţi jucătorii mari din industrie au avut ca efect diminuarea numărului de producători activi. Dacă în perioada 2007-2008 existau aproximativ 60 de prod
Reducerile de preţ din industria mortarelor uscate utilizate în construcţii au dus la o diminuare a numărului de producători activi de la 60, în perioada 2007-2008, până la 15 companii, potrivit unei analize realizate de AdePlast Oradea.
„Reducerile de preţ, promoţiile sau celelalte vehicule de marketing practicate de mai toţi jucătorii mari din industrie au avut ca efect diminuarea numărului de producători activi. Dacă în perioada 2007-2008 existau aproximativ 60 de producători, acum, din analizele noastre, ştim că au rămas până la 15 companii în business-ul cu mortare uscate. În consecinţă, preţurile încep să se aşeze la cu totul alte valori”, a declarat Marcel Bărbuţ, proprietarul AdePlast.
Potrivit acestuia, creşterea comenzilor din aprilie şi mai 2010, pentru companiile din industria mortarelor, se datorează în egală măsură redeschiderii unor şantiere, dar şi micşorării drastice a numărului producătorilor autohtoni.
Semnale pozitive
Bărbuţ estimează, în baza rezultatelor pozitive obţinute în ultima vreme, că până la sfârşitul lunii mai va marca o creştere a vânzărilor de 40%, în comparaţie cu luna mai din 2009.
Compania a deschis recent a treia linie de producţie la Ploieşti, în urma unei investiţii de circa 500.000 euro, şi a anunţat că lucrează la capacitate maximă.
„Noi avem desenate mai multe scenarii de business pentru 2010, aşa că nu este nimic bătut în cuie şi vom reacţiona în raport de rezultatele noastre, de piaţă şi de mişcările concurenţei”, susţine Marcel Bărbuţ.