Evoluţia societăţii în care trăim nu se simte numai din modul în care progresează tehnologia aşa cum o ştim noi, cea care ne este apropiată şi care ne pune la dispoziţie televizoare din ce în ce mai performante sau calculatoare tot mai rapide.

Existe zone în care progresul se realizează fără ca măcar să ne dăm seama, iar un exemplu în acest sens este industria publicităţii. De reclame ne lovim la tot pasul, motiv pentru care cei care lucrează în acest domeniu motiv fac tot posibilul ca acestea să fie cât mai aproape de noi.

0-50667-behavia_logo.jpgEste exemplul celor de la ARBOinteractive care au anunţat astăzi lansarea Behavia, departament care va gestiona pe piaţa online românească targetarea predictiv comportamentală (PBT – Predictive Behavioural Targeting).

Acest departament va folosi o tehnologie prin care li se oferă advertiserilor posibilitatea de livrare a reclamei către consumatorii aflaţi în target, indiferent de site-urile pe care le vizitează.

Pentru userul final, schimbarea va fi semnificativă, astfel încât reclamele pe care acesta le va întâlni pe site-uri  nu vor mai fi intruzive şi agresive ci vor fi cât mai aproape de sfera lui de interes.

Totul se bazează pe o tehnologie care identifică utilizatorii din targetul vizat în funcţie de comportamentul acestora în mediul online şi similitudinea acestuia cu cel al unui grup reprezentativ, pe care se face o cercetare continuă. Targetarea comportamentală predictivă foloseşte aceste informaţii şi livrează reclamele unor grupuri definite de anumite caracteristici cum ar fi criteriile sociodemografice şi interese ale grupurilor de clienţi precum: electronice, locuinţe, modă, mâncare, sport, animale, interesele financiare.

Reclame şi jocuri

Un alt aspect demn de luat în seamă pe care industria publicităţii este ecranul interactiv pe care bucureştenii le vor vedea din ce în ce mai mult în staţiile de autobuz şi la metrou. Este vorba despre un nou suport media implementat de TomTouch, divizia interactivă a companiei CS Vision.

„Derulate pe terminale aflate în spaţiul public, de sine stătătoare, precum totem-urile, sau integrate în mobilierul refugiu al staţiilor de autobuz, acestea atrag şi stârnesc curiozitatea mai mult decât publicitatea convenţională. Pus în faţa unui joculeţ interactiv pe care îl poate rezolva în timp ce aşteaptă autobuzul, cetăţeanul va consuma şi publicitatea aferentă”, declară Răzvan Bâgiu, unicul acţionar al companiei.

0-50668-img_4355.jpg 0-50669-img_1819.jpg 

0-50670-tomtouch.jpg 0-50671-img_2995.jpg