Gigantul sudcoreean Samsung, cel mai mare producător de smartphone-uri la nivel global,  şi-a cerut, în mod oficial, scuze oficiale angajaţilor care s-au îmbolnăvit sau au murit după ce au lucrat în fabricile companiei, informează BBC.

Preşedintele Samsung, Kim Ki-nam, a declarat că personalul şi familiile „au suferit”, pentru că firma sud-coreeană a acţionat prea lent, scrie Mediafax.

La începutul acestei luni, Samsung a fost de acord să ofere compensaţii lucrătorilor care s-au îmbolnăvit.

Scuzele vin după o campanie derulată de Hwang Sang-ki, tatăl unui lucrător Samsung care a murit.

„Colegii şi familiile iubite au suferit mult timp, dar Samsung Electronics nu a reuşit să se ocupe de această chestiune mai devreme”, a spus Kim. Samsung Electronics nu a luat în consideraţie, în mod complet, riscurile potenţiale asupra sănătăţii ce apar pe liniile de producţie a microprocesoarelor şi ecranelor LCD.

”Astăzi, dorim să exprimăm scuze sincere lucrătorilor care suferă de boli, precum şi familiilor lor”, a spus Kim.

Hwang Sang-ki, care a condus campania, a declarat că scuzele nu sunt suficiente. „Sincer, scuzele prezentate de un CEO al Samsung Electronics nu sunt de ajuns pentru victimele bolilor profesionale”, a declarat el agenţiei de ştiri Yonhap.

Cu toate acestea, a spus el, va va lua în calcul oprirea protestelor.

Hwang a început campania de compensare în 2007, după ce fiica sa, Hwang Yumi. a murit pe drumul spre spital, după ce s-a îmbolnăvit de leucemie. El a încercat să determine compania să acorde compensaţii lucrătorilor care au suferit de aceeaşi boală sau care au contractat alte boli după ce au lucrat pentru Samsung.

El a înfiinţat asociaţia „Susţinătorilor pentru sănătatea şi drepturile oamenilor din industria semiconductoarelor” (Sharps) şi a organizat proteste şi manifestări publice pentru a exercita presiuni asupra Samsung.

Sharps spune că a identificat alte 319 de victime, dintre care 117 au murit.