Infiniti FX, samurai în luptă dreaptă cu avangarda teutonă

Niponii de la Infiniti au lansat pe piață o nouă gamă FX. Cu un curaj nebun, japonezii încearcă să „fure“ o parte dintre clienții cavaleriei grele a armatei teutone.

Fratele cel mare din familia Infiniti a fost modificat de inginerii şi designerii diviziei de lux a celor de la Nissan pentru a ține pasul cu principalii săi concurenți. Partea frontală inspirată de conceptul Essence, jantele cu un design mai atractiv, noua gamă de culori și cele trei motoare – două alimentate cu benzină și unul diesel – sunt principalele schimbări care aduc FX în pas cu vremurile și, mai ales, cu rivalii direcți printre care se numără BMW X6, Porsche Cayenne, Audi Q7 și Mercedes GL. Cu astfel de concurenți este limpede că modelul nipon are nevoie de atuuri puternice pentru a-și putea croi un drum pe piața europeană „atacată“ în urmă cu numai patru ani.

Cel mai vândut model al mărcii în Europa, FX, este încă o apariție exotică  pe șosele dat fiind faptul că vânzările anuale sunt de ordinul miilor și nu al zecilor de mii, așa cum este cazul unor vehicule precum cele menționate la categoria concurenți direcți. Pentru a câștiga cât mai mulți dintre clienții modelelor germane, stăpânele absolute ale segmentului  SUV-urilor premium de dimensiuni mari, niponii mizează nu atât pe preț, cât pe echipare. Astfel, FX are în dotare sisteme precum RAS (direcție activă spate), LDP (prevenirea părăsirii benzii de deplasare),  AVM (monitor pentru vizualizare perimetrică), suspensia cu control activ al ratei de amortizare, dar și apreciata platformă de informații și divertisment „Connectiviti+“. Suplimentar, o mulțime de echipamente de comandă și control asigură una dintre cele mai complete echipări de serie din segment.

Un diesel pentru europeni

Dacă prima generație a lui FX a fost gândită în special pentru piața americană, cea actuală este mult mai aproape de cerințele clienților europeni. Asta pentru că, pe lângă motoarele alimentate cu benzină V6 și V8, există și un diesel V6 de 2.993 cmc., care dezvoltă 238 CP și consumă, conform producătorului, doar 9 litri /100 km. Emisiile de CO2 ale acestui propulsor sunt de 238 g/km, fapt ce reduce substanțial taxele pe poluare care trebuie plătite în majoritatea statelor din UE.
Din nefericire, gama performantă de motoare este penalizată de cuplarea la o transmisie automată adaptivă cu șapte trepte care nu se ridică la nivelul așteptărilor. Mai ales la versiunea FX 30d. Acest minus este însă compensat de echiparea standard mult mai bogată decât a concurenților. De exemplu, oficialii Infiniti au explicat în timpul testului internațional, desfășurat la München, că în timp ce la modelul lor tapițeria din piele, reglajul electric al scaunelor, conectorii USB și AUX, interfața Blue­tooth, asistența la parcare și farurile cu Xenon nu costă nimic, la vehiculele concurente de la Mercedes-Benz, BMW și Porsche acestea presupun costuri suplimentare de ordinul miilor de euro.

Revenind însă la vârful de gamă, FX 50S, vedeta incontestabilă a gamei, este demn de menționat că dezinvoltura cu care poate parcurge orice tip de drum, de la autostradă la  serpentine, impresionează. Accelerația este incredibilă pentru un vehicul care cântărește peste 2,5 tone, iar stabilitatea lasă cu greu loc de mai bine.

Prețurile gamei FX a celor de la Infiniti încep de la 62.013 euro, pentru FX 30d GT, și ajung până la 80.575 de euro pentru FX50 S Premium.