Franța restricționează la sânge activitatea influencerilor și nu mai permite reclamele mincinoase apărute în mediul online. Astfel, influencerii din Franța ar putea risca privarea de libertate, de acum încolo, dacă se descoperă că au încălcat noile reglementări de promovare, în urma unei legislații adoptate joi.
Noua lege are scopul de a proteja consumatorii de practicile comerciale înșelătoare sau false, din mediul online, scrie BBC.
Ele restricționează promovarea jocurilor de loterie, pariurile și interzic reclamele pentru articole precum tutunul. Este pentru prima dată când rolul este definit legal în Europa.
Tendințele sunt stabilite în online
Legislația a fost adoptată în unanimitate, într-un vot al Senatului miercuri, după ce și-a croit drum prin restul parlamentului.
Influencerii sunt personalități online care au un număr mare de abonați și pot stabili tendințe. Unii îi încurajează pe oameni să cumpere produsele pe care le promovează, dar adesea nu declară că acceptă bani în schimbul reclamei lor.
Parlamentarii francezi au spus că, fiind confruntați cu o creștere a numărului de persoane înșelate online, au căutat să „clarifice contururile” activității comerciale și să precizeze „responsabilitățile și obligațiile” influencerilor.
Conform noilor lor legi, „actorii de influență comercială” nu vor putea face publicitate pentru jocuri de noroc pe platforme care nu au capacitatea de a interzice accesul minorilor.
Promovarea chirurgiei estetice și a unor produse financiare și dispozitive medicale va fi, de asemenea, interzisă, alături de reclama la tutun.
Se poate ajunge la o pedeapsă de doi ani de închisoare
Încălcările ar putea însemna o pedeapsă de până la doi ani de închisoare sau o amendă de până la 300.000 de euro.
Cu toate acestea, există îngrijorări cu privire la capacitatea autorităților de a controla respectarea noilor reguli – mai ales atunci când conturile influențelor sunt vizibile în Franța, dar persoana se află fizic în afara jurisdicției țării.
Se crede că Franța are peste 150.000 de influenți, potrivit Ministerului Economiei, Finanțelor și Suveranității Industriale și Digitale.
A existat o creștere bruscă a videoclipurilor promoționale pentru vaping pe TikTok și Instagram în ultima vreme, dar acest tip de conținut ar putea fi în curând interzis pentru influenceri și utilizatori.
Promovarea vapingului în rândul adolescenților provoacă o îngrijorare tot mai mare cu privire la posibilitatea răspândirii dependenței de nicotină. De exemplu, Guvernul britanic încearcă să frâneze tendința de vaping în rândul tinerilor, luând în considerare opțiunea de a interzice aromele de fructe și ambalajele colorate care ar putea atrage copiii mai mici.
În timp ce TikTok a interzis deja publicitatea pentru vaping sau alte produse alternative din tutun pe platforma sa, preocupările cu privire la utilizarea pe scară largă a țigărilor electronice în rândul influențelor cresc.