Piața de mobile marketing (informări și texte promoționale prin SMS) a depășit 100 de milioane de SMS-uri în 2011, urmând ca anul acesta să crească cu 8% în volum, conform prognozelor Netopia, operatorul serviciului web2sms, liderul pieței de profil.
Dacă anul trecut piața de mobile marketing a avansat cu 10%, până la aproximativ 100 de milioane de SMS-uri, în 2012, aceasta va urca cu până la 8% din punct de vedere al volumului de SMS-uri trimise, la circa 108 milioane de SMS-uri.
Din punct de vedere al cotei de piață, reprezentanții Netopia mizează, în anul curent, pe o creștere de minimum 1,5% peste avansul pe care îl va înregistra piața, la aproximativ 36% din volumul pieței.
În ceea ce privește valoarea pieței, reprezentantul web2sms apreciază o creștere de doar 2-3%.
În acest an, notificările și informările trimise de către companii clienților își vor reduce ponderea cu câteva procente sub cota de 80% de anul trecut din numărul total de mesaje, pe când textele promoționale se vor apropia de 25% pondere, față de 20% anul trecut.
“În prezent se poate observa o încetinire pe acest sector, cauzat în principal de scăderea ritmului de creștere al cererii venite de la segmentele mari de clienți. Aceste grupe de clienți au contribuit și la erodarea prețului mediu pe SMS (notificare), cu circa 6%. Așadar, în condițiile în care presiunea pe costuri va avea un impact semnificativ la nivelul pieței, creșterea acesteia ar trebui să vină din mesajele comerciale”, a declarat Liviu Pandrea, Director Mobile Marketing Netopia.
Companiile din România care utilizează cu precădere SMS-ul ca metodă de comunicare cu baza de clienți rămân cele care admininstrează baze mari de clienți, respectiv companii din sectorul financiar-bancar, telecom. Acestea vor trimite, în acest an, aproximativ jumătate din totalul de SMS-uri prognozate. Jucătorii din sectorul IT&C vor expedia 32% dintre mesaje, în timp ce 17% dintre mesaje vor proveni de la companii din zona de FMCG, iar restul de la firme auto sau media.
“De la finalul anului trecut și până în momentul de față, s-a putut observa faptul că anumite companii, al căror specific implică o interacțiune programată între un reprezentant al firmei și un client (spa-uri, saloane de cosmetică, cabinete medicale, service-uri auto etc.), au început să tatoneze timid aceste servicii, pe fondul necesității de diferențiere și atragerii de clienți noi. În plus, o altă verticală de piață cu potențial este retail-ul online, deoarece aici există avantajul construirii rapide a mecanismelor de urmărire a conversiilor, respectiv validarea atingerii obiectivului propus”, a spus Directorul Mobile Marketing Netopia.
Din analizele web2sms, 99% din SMS-uri sunt citite în primele 5 minute.
“În câțiva ani, firmele care nu vor avea numărul de telefon mobil al clienților vor întâmpina dificultăți serioase în ceea ce privește eforturile pe care vor trebui să le depună pentru a se asigura ca există o comunicare bidirecțională și lucrativă între acestea și potențialul sau actualul client”, a încheiat Liviu Pandrea.