Informația dimineții pentru toți șoferii din România! Iată ce se va întâmpla, în curând, cu plata rovinietei și a taxei de pod. Ministerului Transportului și Infrastructurii (MTI) a publicat deja ordinul în Monitorul Oficial.
În curând, rovinieta și taxa de pod vor putea fi plătite și prin intermediul platformei online ghișeul.ro
Potrivit Ordinului MTI nr. 2.130/2022, publicat astăzi, 17 octombrie 2022, în Monitorul Oficial, toți șoferii din România vor putea plăti rovinieta și taxa de pod și prin intermediul platformei online ghișeul.ro de la data de 16 noiembrie 2022. Această decizie se regăsește într-un ordin al Ministerului Transportului și Infrastructurii (MTI) și are ca scop facilitarea plății rovinietei și taxei de pod și reducerea numărului de amenzi date pentru neplata lor.
După ce vor plăti rovinieta și taxa de pod prin intermediul acelei platforme online, șoferii vor primi pe Email documentele ce dovedesc plata. De altfel, la emiterea rovinietelor cu valabilitate egală cu 30 de zile sau mai mare de 30 de zile, șoferii vor primi pe Email o notificare privind expirarea perioadei de valabilitate a rovinietei, dar numai dacă solicită acest lucru.
Vă reamintim că amenzile date celor care circulă pe drumurile publice fără rovinietă pot ajunge până la 550 de lei, în timp ce amenzile pentru neplata taxei de pod pot ajunge până la 260 de lei. Nu uitați că rovinieta trebuie plătită înainte de efectuarea unei călătorii.
Șoferii vor fi nevoiți să plătească roviniete mai scumpe
Vă amintim că, la jumătatea lui 2023, toți șoferii vor fi nevoiți să plătească roviniete mai scumpe, iar preţurile vor creşte cu cât noxele emanate de mașinile lor sunt mai mari. În plus, transportatorii de mărfuri sau persoane care conduc vehicule ce cântăresc mai mult de 3,5 tone vor trebui să plătească taxe pentru fiecare kilometru parcurs. Acesta este proiectul asumat de PNRR prin care Uniunea Europeană finanțează șantierele de autostradă din România.
Cele mai recente date ale parcului auto spun că peste patru milioane de mașini din România au peste zece ani vechime. Astfel că, țara noastră se clasează pe locul doi în topul țărilor cu cele mai vechi mașini din Uniunea Europeană.
Pe cei 16.000 km de drumuri naționale și autostrăzi administrate de CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), directiva europeană propune ca șoferii să plătească taxe de poluare în funcție de noxele emanate. Camioanele și autocarele care cântăresc mai mult de 3,5 tone vor trebui să plătească pentru fiecare kilometru de șosea parcurs, iar banii vor fi folosiți pentru reabilitarea drumurilor.
„Serviciul de tarifare electronică ar trebui să pună la dispoziția acestora echipamente de bord personalizate și o asigurare a funcționalității acestuia, punerea la dispoziție a unor mijloace acceptate pentru efectuarea plății tarifului sau acceptarea unui alt mijloc de plată folosit de acesta, încasarea tarifului, virarea către entitatea care îl percepe, gestionarea relațiilor contractuale în ceea ce privește utilizatorul, securitatea și confidențialitatea în ceea ce privește funcționarea sistemului de tarifare rutieră și nu în ultimul rând protecția datelor cu caracter personal”, a declarat, recent, Lucian Calmuș.