Ion Țiriac ține enorm la colecția sa de mașini de lux, care numără între 350 și 400 de automobile! Miliardarul a mărturisit în cadrul unui interviu că poate să reacționeze destul de urât în cazul în care vreuna din ele nu funcționează așa cum ar trebui.

Vrea ca toate mașinile din colecție să fie funcționale

Fostul tenismen a spus că se mândrește foarte tare cu faptul că fiecare mașină din colecția sa este perfect funcțională. De aceea, a mărturisit acesta, poate avea niște reacții puternice în momentul în care află că vreuna din ele se confruntă cu o defecțiune.

„Am pretenția ca tot ce este aici să fie absolut funcțional. Din când în când, nu mai pornește câte una și înnebunesc. Dau afară mecanicul, mă bag pe sub ea. Tot ce este aici e absolut funcțional și mă gândesc: ‘de ce dracu’ m-am apucat eu la vârsta asta să fac o asemenea treabă?’”, a spus Ion Țiriac pentru postul de televiziune Pro Arena.

Miliardarul a mai declarat că îi place atunci când vin la el elevi pentru a învăța mai multe despre mașinile de epocă.

„În fiecare săptămână însă am un răspuns: eu îmi aduc aici în jur de sute, până la o mie de copii. Trimit autobuze la școală, vin copiii în autobuz… îi vezi aici, cu carnețelele în mână. Vin la mine și-mi spun:

– ‘Mașina asta… nu e corect ce spuneți dumneavoastră acolo. Asta a fost înscrisă în 1954, dar ea este tip ’53.

– Și-l întreb: ‘câți ani ai, măi, copile?’

– 12.

– Dar de unde până unde?

– Păi ne-ați spus acum două luni, iar de-atunci citesc tot timpul.

Ăsta e un lucru care nu se plătește. Probabil că am ajuns și la o vârstă la care nu mai am altele de făcut. Îți crește inima când îi vezi, iar am ajuns să fim cunoscuți și afară”, a povestit Țiriac.

A pierdut șirul mașinilor

Omul de afaecri a mai mărturisit și că, din punct de vedere financiar, nu a prea știut să selecteze mașinile, pentru că le alegea numai pe cele care îi plăceau. Astfel, a ajuns să piardă șirul lor, spune acesta.

„Niciodată nu am fost prea bun la a selecta mașinile, financiar. Îmi plăcea sau nu îmi plăcea. Că era veche, sau că era nouă. Ce vezi în jur e rezultatul acelei plăceri, că mașina era nouă, veche sau la mijloc.

Acum 35-40 de ani am avut mai mult timp, cu una, cu două, cu nouă, cu 99, și am ajuns acum la venerabilul număr de 350-400 de mașini, câte sunt, nici nu mai știm, care sunt niște vechituri sau niște entități noi, care se fac în serii limitate și, bineînțeles, valorează mai mult decât dacă ai găsi-o pe stradă”, a spus Ion Țiriac.