Ministrul Turismului vrea să folosească logo-ul ales de Elena Udrea

Întrucât oficialii români nu au promovat brandul de țară destul în ultimii ani, ministrul Turismului, Daniel Cadariu, vrea să refolosească logo-ul ales de Elena Udrea (o frunză), pe vremea în care ea era ministru al Turismului.

În prezent, Daniel Cadariu vrea să schimbe radical modul în care este promovat turismul românesc. Potrivit spuselor sale, în ultimii 30 de ani, țara noastră a rămas în urmă în ceea ce privește promovarea turistică, în contextul în care România are mult de oferit străinilor.

„Există brandul de țară, frunza, noi nu îl folosim. Încercăm să îl punem în funcțiune. Deja în Consiliul de Brand lucrăm pentru materialele pregătitoare și vom începe folosirea lui pe acel portal romania.travel. Frunza este a noastră. Noi ca români am cheltuit 30 de milioane euro, iar cei din industria turismului au decis ca acel logo să fie reprezentativ pentru brandul de țară”, a declarat sâmbătă Daniel Cadariu.

Frunza va deveni logo obligatoriu în toate hotelurile și restaurantele din România

Daniel Cadariu a spus că a emis deja un ordin de ministru prin care obligă toate structurile de cazare din țara noastră să afișeze frunza Elenei Udrea.

„Poate fi elementul de legătură în ceea ce privește promovarea destinației turistice România”, a explicat el.

Ministrul Turismului a reamintit, totodată, că, la nivel local și la nivel zonal, există multe inițiative de succes, inclusiv pe componenta de promovare. Cu toate acestea, el a mărturisit că „ne lipsește întregul, acel demers prin care toate aceste eforturi punctuale să le punem într-un coș comun pentru a realiza scopul final, și anume promovarea destinației turistice România.”

Readucerea „la viață” a brandului creat de Elena Udrea are în spate o istorie controversată. Frunza Elenei Udrea a costat o avere. Pentru crearea ei, statul român a cheluit 850.000 de euro, iar promovarea brandului turistic al României s-au investit 75 de milioane de euro, bani proveniți din fonduri europene nerambursabile.

Prin decizia actuală a lui Daniel Cadariu, frunza Elenei Udrea va apărea, din nou, în atenția publică, după 12 ani în care a fost ignorată cu desăvârșire. În perioada când a fost lansat, acest logo a adus multe critici din partea cetățenilor români, fiind o investiție colosală pentru un logo așa simplu.