Partidul Național Liberal (PNL) a publicat pe pagina oficială de Facebook un mesaj prin care arată că sute de mii de români au folosit cardurile la energie pentru plata facturilor.

Partidul condus de către prim-ministrul Nicolae Ciucă arată că primul card de energie a fost expediat la data de 20 februarie. Până joi, 16 martie, facturi în valoare de sute de milioane de lei au fost plătite cu acest ajutor de la stat.

”Peste două milioane de carduri de energie au ajuns la beneficiari, iar 500.000 de plăţi au fost deja efectuate. Asta înseamnă că jumătate de milion de familii au accesat deja sprijinul pentru plata utilităţilor, primit de la guvern. Din momentul expedierii primului card în 20 februarie şi până pe 16 martie, au fost achitate facturi în valoare de aproximativ 155 milioane lei”, este mesajul pe care liberalii l-au publicat pe rețelele de socializare.

Românii beneficiază de un ajutor de 1.400 de lei

Ajutorul pentru plata facturilor este în valoare de 1.4000 de lei și se oferă în două tranșe de câte 700 de lei.

Cea de-a doua tranșă se va distribui în luna septembrie a acestui an. Autoritățile spun că aceste carduri pot fi folosite până la data de 23 decembrie 2023.

Ajutorul este oferit pentru românii vulnerabili, iar printre aceștia se numără pensionarii vulnerabili care au o pensie mai mică de 2.000 de lei.

Ce documente sunt necesare pentru plata facturilor la energie?

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) arată că românii care beneficiază de aceste carduri au nevoie de câteva documente pentru plata facturilor la energie.

Așadar, persoanele care beneficiază de cardurile la energie au nevoie de:

  • cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poştal, în original
  • actul de identitate al beneficiarului de sprijin, în original
  • documentul/documentele justificativ/justificative prin care face dovada datoriei curente şi/sau restante faţă de furnizorul de energie şi/sau, după caz, faţă de asociaţia de proprietari/locatari.

În situația documentelor justificative, certificatul de validare a datoriei trebuie prezentat în original, iar facturile la energie pot fi aduse în original sau pot fi prezentate, pe telefon, în format electronic.

În cazul reprezentantului legal/împuternicitului convențional se va prezenta și împuternicirea în original, actul de identitate al celui împuternicit în original, actul de identitate al beneficiarului de sprijin în original, certificatul de naștere al minorului (în cazul în care beneficiarul este minor).