În schimb, un sondaj recent efectuat de Deloitte asupra consumatorilor din SUA indică faptul că atitudinea oamenilor față de VE se poate schimba.
Deși a inclus aproximativ 31.000 de răspunsuri din treizeci de țări diferite, sondajul a constatat că timpii de încărcare ar putea fi ceea ce analiștii au numit o „barieră” pentru consumatorii din SUA și adoptarea vehiculelor electrice, scrie Greencarreports.
Mașinile electrice. Cât sunt dispuși oamenii să aștepte pentru încărcare
De altfel, mulți par mai puțin interesați de accelerarea încărcării vehiculelor electrice. Dintre consumatorii din SUA chestionați de Deloitte, 77% au spus că sunt dispuși să aștepte până la 40 de minute pentru a-și încărca mașina de la zero la 80%, cu mult în limitele de încărcare rapidă a multor vehicule electrice.

În timp ce respondenții au spus că timpul de încărcare rapidă a fost cea mai importantă parte a experienței pe care o au cu mașinile electrice, majoritatea a putut aștepta 21-40 de minute pentru o încărcare.
Locația a fost, de asemenea, la fel de importantă, 44% dintre respondenți spunând că preferă o stație de încărcare specială pentru EV în locul unei benzinării cu încărcătoare.
Metoda preferată de încărcare
Studiul a subliniat că mulți șoferi de vehicule electrice nu simt nevoia de o încărcare rapidă frecventă. Majoritatea (79%) dintre respondenții din SUA care intenționează să cumpere un vehicul electric au spus că plănuiesc să-l încarce acasă. Este o cifră oarecum apropiată de ceea ce au descoperit diverse studii.
În plus, 35% dintre consumatorii din SUA intervievați au spus că conduc la mai mult de 60 de mile de acasă doar o dată sau de două ori pe lună, în timp ce încă 23% au spus că nu merg niciodată atât de departe.
Acest lucru prezintă o imagine diferită față de un studiu Deloitte publicat în urmă cu aproximativ un an, care a concluzionat că timpii și costurile de încărcare pentru vehiculele electrice ar putea opri cumpărătorii să achiziționeze o astfel de mașină.
Anterior, un alt studiu Deloitte a constatat că două treimi dintre americani nu doresc să achiziționeze un vehicul electric, în primul rând din cauza preocupărilor legate de autonomie și costuri.
Dacă concluziile acestui studiu sunt corecte, vehiculele electrice vor depăși în scurtă vreme așteptările consumatorilor. Lista vehiculelor cu timpi de încărcare mai scurți este în creștere.
De altfel, mai multe companii, inclusiv Toyota, au susținut că timpii de încărcare de 10 minute ar putea fi pe aproape, dacă se vor folosi baterii cu stare solidă.