Există un risc în ceea ce priveşte maşinile electrice, mai precis cele cumpărate la mâna a doua, despre care foarte puţină lume ştie. Iată cu ce date surprinzătoare au venit chiar acum experţii auto.
De multe ori, lipsa de transparenţă de pe piaţa autovehiculelor second-hand poate face cumpărarea unei maşini la mâna a doua o experienţă extrem de frustrantă. Tot mai multe persoane preferă acum maşinile electrice, însă nici ele nu sunt lipsite de riscuri, atunci când vine vorba despre achiziţia unui model rulat.
Mulţi şoferi trec la mașinile electrice pentru a reduce emisiile de carbon, costurile de funcționare și pe cele de întreținere, însă un studiu realizat de carVertical arată că vehiculele electrice sunt și ele predispuse la diverse escrocherii, inclusiv cele care presupun fraudarea odometrelor.
Odometrele digitale sunt mult mai ușor de modificat în comparație cu cele mecanice
Mașinile electrice sunt viitorul deoarece oamenii încep să prefere o experiență de condus liniștită și neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 în locul combustibililor fosili și al motoarelor zgomotoase.
Deși guvernele înlătură treptat din avantajele deținerii unei mașini electrice, acest tip de vehicul este mult mai ușor de întreținut și mai avansat din punct de vedere tehnologic decât vehiculele diesel și pe benzină.
Din păcate, orice vehicul electric poate avea kilometrajul dat înapoi – folosesc aceleași contoare digitale de parcurs ca orice altă mașină. De fapt, odometrele digitale sunt mult mai ușor de modificat în comparație cu cele mecanice găsite în vehiculele mai vechi.
Potrivit carVertical, companie care pune la dispoziție istoricul auto, 15,6% dintre vehiculele din Europa au kilometrajul dat înapoi. Ponderea vehiculelor electrice care se află în aceeași situație este similară – 13,4% din parcul auto electric european a avut odometrele modificate.
Acest lucru sugerează că cumpărătorii de vehicule electrice și pe combustibili fosili rulate se confruntă cu aproape același risc de a cădea pradă fraudelor ce vizează kilometrajul.
Aproape 45% dintre maşinile electrice second-hand au trecut printr-un accident rutier
Fiecare a doua mașină rulată din Europa a avut un accident. 43,6% dintre vehiculele electrice second-hand au fost și ele implicate într-un accident, ceea ce face ca daunele din trecutul mașinilor electrice să fie aproape la fel de comune ca la mașinile cu combustie internă.
În plus, vehiculele electrice servesc în principal pentru a face naveta în oraș, ceea ce înseamnă că numărul de accidente va crește probabil pe măsură ce flota de vehicule electrice îmbătrânește.
Accidentele pot fi minore sau grave, ducând la deformarea cadrului și a sistemului de transmisie, la coroziune prematură și la deteriorarea baterii EV.
Multe dintre aceste daune pot fi reparate, dar bateriile defecte ale mașinilor electrice trebuie înlocuite pentru a-și păstra eficiența și pentru a elimina pericolul de incendiu. Noile pachete de baterii sunt costisitoare, ceea ce va împinge unii șoferi să încercă să-și vândă vehiculul ca fiind „fără accidente”.
Kilometrajul unui vehicul electric poate ajuta la stabilirea stării bateriilor
Citirea odometrului este o operațiune vitală pentru a evalua starea unei mașini. Majoritatea producătorilor de vehicule electrice oferă o garanție de cel puțin 100.000 km pentru baterii. Cu toate acestea, de obicei ele pot dura mai mult de 320.000 km.
Kilometrajul unui vehicul poate ajuta la stabilirea stării bateriilor și la estimarea duratei de viață pe care o mai au. Problema este că nu vă puteți baza doar pe citirea kilometrajului, deoarece acesta poate fi falsificat, iar afișajul cu durata de viață a bateriei poate fi resetat.
Escrocii pot schimba valorile în câteva minute, ceea ce înseamnă că trebuie să luați măsuri de precauție suplimentare pentru a vă asigura că o mașină merită prețul cerut.
„În funcție de capacitate, înlocuirea bateriei poate costa zeci de mii de euro sau chiar jumătate din valoarea unei mașini.
ceasta este cea mai scumpă parte a unei mașini electrice, deși, în general, vehiculele electrice sunt mai ieftin de întreținut în comparație cu vehiculele cu motoare cu combustie internă”, spune Matas Buzelis, directorul de comunicații al carVertical.
Vânzătorii de mașini second hand pot obține mai mulți bani pe mașinile lor modificându-le kilometrajul, ceea ce înseamnă că fraudarea odometrelor nu va dispărea prea curând.
Samsarii necinstiți de mașini se adaptează la noile tehnologii ale mașinile moderne, iar tendințele actuale arată că nici trecerea flotelor la motoare electrice nu va rezolva problema kilometrajelor date înapoi.