Chiar dacă mașinile electrice au început să câștige teren în ultimii ani, compania franceză Renault crede că motorul cu ardere internă va continuă să joace un rol crucial în afacerile sale în următorii ani.
Directorul financiar Renault, Thierry Pieton, a explicat de ce consideră că oamenii nu vor renunța definitiv la mașinile pe benzină, scrie CNBC.
Grupul Renault și firma chineză Geely au semnat de curând un acord-cadru pentru a înființa o companie axată pe dezvoltarea, producția și furnizarea de „grupuri motopropulsoare hibride și sisteme de propulsie ICE ( motoare cu combustie internă) foarte eficiente”.
Potrivit companiei franceze, atât Renault cât și Geely vor deține un pachet de 50% din afacere. Acesta va consta din 17 instalații de propulsie și cinci centre de cercetare și dezvoltare.
”Este o piață care va continua să crească”
Directorul financiar al Renault, Thierry Pieton, a explicat o parte din motivele care au stat la baza parteneriatului încheiat cu Geely.
”În opinia noastră, și pe baza tuturor studiilor pe care le avem, nu există niciun scenariu în care motoarele ICE și hibride să reprezinte mai puțin de 40% din piață, de-acum până în 2040”, a spus el. „Deci se poate spune este o piață care va continua să crească”, a afirmat acesta.
Și UE intenționează să interzică mașinile pe diesel și benzină
Concentrarea celor de la Renault asupra motorului cu ardere internă vine într-un moment în care mai toate economiile lumii încearcă să se distanțeze de vehiculele care folosesc combustibili fosili. Regatul Unit intenționează să interzică vânzarea de mașini și camionete noi diesel și pe benzină până în 2030.
Din 2035, va cere ca toate mașinile și furgonetele noi să aibă emisii zero la țeava de eșapament. Uniunea Europeană urmărește obiective similare. În Statele Unite, California va interzice vânzarea de vehicule noi pe benzină începând cu 2035.
O decizie pur dogmatică
Înr-un interviu pentru CNBC, CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a fost întrebat despre planurile UE de a elimina treptat vânzarea de mașini și camionete noi ICE până în 2035.
Tavares a afirmat că este „clar că decizia de a interzice ICE este o decizie pur dogmatică”. Șeful Stellantis a spus că va recomanda liderilor politici din Europa „să fie mai pragmatici și mai puțin dogmatici”.
Renault a lansat o nouă strategie verde
Renault a lansat o nouă strategie verde, împărțindu-și operațiunile în două: o nouă unitate pentru vehiculele electrice și o filială pentru mașinile pe benzină, diesel și hibride care se va asocia cu Geely din China. Divizia emblematică a producătorului auto, în urma reorganizării, se va numi Ampère și își propune să producă un milion de vehicule electrice până în 2031.
Renault a anunțat că va lista Ampère la bursa de valori Euronext Paris în a doua jumătate a anului următor și că este deschisă investitorilor, dar va păstra „o majoritate puternică” din companie.