Legea privind asigurările RCA urmează să se modifice

Propunerea de modificare legislativă vine în contextul în care în prezent bonusul de care beneficiază șoferii care nu provoacă accidente rutiere se pierde la schimbarea mașinii.

Așadar, Legea nr. 132/2017 privind asigurările RCA urmează să se modifice, potrivit inițiativei legislative aflate în dezbaterea senatorilor, astfel încât, la schimbarea mașinii, clasa de bonus-malus să se păstreze și să poată fi transferată la noua mașină.

Astfel, legea va primi un nou alineat, ce prevede că “în cazul înstrăinării sau radierii unui vehicul, clasa bonus/malus se păstrează timp de 3 ani de zile de la data încheierii ultimului contract RCA”.

Șoferii pot fi încadrați la clasa bonus sau malus, în vederea recompensării sau a penalizării

În funcție de cum stabilește legislația momentului, șoferii sunt încadrați, în funcție de incidentele avute în trafic, la o clasă de bonus sau la o clasă de malus, în vederea recompensării sau a penalizării. Dacă nu înregistrează daune plătite într-o perioada de referință, asigurații beneficiază de un bonus, respectiv o reducere a primei de asigurare, adică o scădere a prețului RCA de până la 50%.

În cazul în care detineți mai multe autoturisme, veți beneficia de aceeași clasă de bonus-malus pentru toate mașinile. Prin urmare, dacă se produc accidente cu una dintre mașini, automat se va scumpi RCA-ul pentru ambele autoturisme. Pe de altă parte, dacă mergeți cu prudență si nu generați daune, veți beneficia de reduceri la toate asigurările RCA.

Parlamentarii argumentează că acordarea beneficiului de clasă bonus-malus nu ține de mașina deținută, ci de abilitățile șoferului și de atitudinea plină de prudență în trafic. Prin urmare, propun să se păstreze clasa bonus-malus timp de mai mulți ani de la data încheierii ultimei polițe RCA, în cazul în care mașina este vândută sau radiată.

Schimbare majoră pentru românii care îşi vând maşina! Sunt obligaţi să facă rost de un nou document

În curând vânzătorii vor fi obligaţi să ia de la Registrul Auto Român un document care să prezinte istoricul de daune şi kilometri reali. Totul se va putea face online. Măsurile sunt cuprinse într-un proiect care a trecut deja de Senat.

Cristian Bucur, director tehnic RAR: „Vom aduce mai multe informaţii în acest registru. Citirea odometrelor, kilometrajul. Ne interesează de la atelierele de reparaţii reparaţiile după evenimente care au determinat defecţiuni grave la sistemele de direcţie şi de frânare sau la structura de rezistenţă.”

În mod normal, o mașină care are mai mulți kilometri parcurși va avea un nivel de uzură mai ridicat. Sunt câteva indicii care vă anunță că mașina dumneavoastră nu are kilometri declarați, ci mai putini, spun specialiștii.

Mai exact, acestea fac referire la interiorul mașinii, care nu va arata nou dacă aceasta a fost folosită de mult timp: pielea scaunului este crăpată, volanul va avea un aspect uzat, precum și pedalele.