Se pregătește: Germania nu va mai importa petrol din Rusia, indiferent de sancţiunile Uniunii Europene
Așadar, guvernul german este încrezător că poate rezolva problemele de logistică rămase în decurs de şase-şapte luni. Declarația a venit în contextul în care miniștrii de Externe din UE se întâlnesc luni la Bruxelles pentru a discuta o nouă rundă de sancţiuni impuse Rusiei.
Totuși, oficialii guvernamentali citați de Bloomberg au subliniat că guvernul condus de cancelarul german Olaf Scholz este hotărât să continue cu planul său naţional de încetare a importurilor de petrol din Rusia.
Olaf Scholz este hotărât în privința sancţiunilor impuse Rusiei pentru invadarea Ucrainei.
Trebuie menționat că ponderea ocupată de ţiţeiul rusesc în consumul de petrol al Germaniei a scăzut deja până la 12%, de la un nivel de 35% înaintea războiului din Ucraina. Provocările care au mai rămas de rezolvat de autorităţile de la Berlin includ obţinerea de petrol dintr-o sursă alternativă pentru o importantă rafinărie din estul Germaniei, care se bazează pe ţiţeiul rusesc livrat prin conducta Drujba şi care este operată de producătorul rus Rosneft PJSC.
Chiar și așa, autorităţile germane au decis că poate fi utilizată o veche conductă petrolieră care face legătura între portul Rostock de la marea Baltică şi rafinăria de la Schwedt, însă din cauza capacităţii sale reduse poate acoperi doar 60% din necesarul rafinăriei.
În acest context, autorităţile lucrează acum la creşterea presiunii de pompare în această conductă şi la modernizarea infrastructurii astfel încât mai mult petrol să ajungă la rafinăria de la Schwedt. Rafinăria asigură aprovizionarea cu combustibil a aeroportului internaţional din Berlin şi a majorităţii benzinăriilor din capitala Germania şi a landului Brandenburg.
Totodată, este analizată și varianta ca necesarul de combustibil al aeroportului internaţional din Berlin să vină de la o altă rafinărie, posibil din Bavaria.
Prima variantă luată în calcul de autorități arata că petrolul non-rusesc pentru rafinăria de la Schwedt urma să vină de la rezerva naţională amplasată în apropiere de portul Wilhelmshaven, de unde ar fi fost transportat prin canalul Kiel până la Rostock şi prin vechiul oleoduct până la rafinăria de la Schwedt.