Manuel Fernandez, directorul general pentru România al companiei Sodexo, a explicat ce trebuie să facă românii beneficiari ai cardurilor de 250 de lei în cazul în care acestea s-au demagnetizat sau au fost pierdute. Aceste carduri ai fost oferite românilor pe post de sprijin pentru a depăsi scumpirea bruscă traiului de zi cu zi.
Potrivit infofinanciar.ro, Sodexo România a emis și distribuit 769.000 de carduri sociale de la începutul acestui program, acoperind 16 județe, cele mai multe dintre toți emițătorii de astfel de carduri. Într-o discuție pe care Infofinanciar.ro a avut-o cu Manuel Fernandez, director general al Sodexo pentru România și Bulgaria, acesta ne-a spus că în cazul în care beneficiarii au pierdut cardul sau acesta nu mai funcționează, trebuie să sune la companie pentru a îl bloca, urmând ca în termen de 60 de zile, Sodexo să emită unul nou, pe care îl va trimite beneficiarului prin Poșta Română.
Este necesar pentru utilizatori să îl blocheze în caz de pierdere, cu atât mai mult cu cât înstrăinarea cardului este strict interzisă și conform Ministerului de Finanțe, inițiatorul proiectului, se pedepsește conform legii, la fel ca și utilizarea lui în alte scopuri decât cel pentru care a fost creat, cum de altfel am și relatat că s-a întâmplat deja.
„Pentru cazurile în care cardul se demagnetizează, nu mai funcționează corespunzător, sau este pierdut, recomandăm ca beneficiarul să ne anunțe în cel mai scurt timp, apelând serviciul Asistență Clienți – 021 204 46 64 – pentru blocarea cardului. Emiterea unui nou card se va face, de către Sodexo, în termen de maximum 60 de zile de la data la care cardul a fost declarat nefuncțional sau pierdut. Expedierea la adresa beneficiarului, se face prin Poşta Română.” – Manuel Fernandez.
Tranșa a doua va fi încărcată începând cu 29 august
Tranșa a doua a ajutorului de stat de 250 de lei din programul „Sprijin pentru România” va începe să fie încărcată pe card începând cu data de 29 august. Reamintim faptul că sumele de bani sunt valabile timp de un an de zile, chiar dacă prima fază a acestui proiect se va finaliza la sfârșitul anului 2022.
Reamintim că beneficiarii cardurilor sociale se actualizează lunar și intră automat în program atunci când ajung într-una din următoarele situații:
a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
b) Persoanele încadrate la grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.