Casa de Pensii Timiş funcţionează la capacitate redusă după tăierea cablurilor de internet de către Primărie

Casa de Pensii Timiş se află miercuri în dificultate, funcţionând la capacitate redusă, din cauza unei acţiuni a Primăriei Timişoara de tăiere a cablurilor de internet montate pe stâlpii din faţa instituţiei. Aceasta face parte dintr-o acţiune mai amplă a municipalităţii pentru eliminarea cablurilor aeriene. În urma acestei măsuri, doar activitatea de consiliere se desfăşoară normal.

Reducerea activităţii din cauza întreruperii accesului la internet

Casa de Pensii Timiş a anunţat că, începând cu 5 martie, activitatea instituţiei a fost redusă, din cauza întreruperii accesului la internet şi la aplicaţiile din sistemul informatic.

„Din motive independente de noi, activitatea Casei Judetene de Pensii Timiş a fost redusă la capacitate minimă, începând de miercuri, 5 martie. Fără niciun preaviz din partea provider-ilor de servicii de internet, dar nici din partea administraţiei locale, în noaptea de marţi spre miercuri, Primăria Timişoara a dispus tăierea cablurilor aeriene, montate pe stâlpi, accesul la internet, dar şi la aplicaţiile din sistemul informatic integrat fiindu-ne întrerupt”, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei.

În aceste condiţii, nu pot fi înregistrate dosare de pensii sau alte cereri.

„În această situaţie ne este imposibilă înregistrare dosarelor de pensie şi a altor solicitări ale celor care au nevoie de serviciile instituţiei noastre. Pentru moment, activitatea de consiliere se desfăşoară normal. În ceea ce priveşte depunerea dosarelor pentru viitorii pensionari sau a altor cereri, se poate realiza doar prin preluarea documentelor urmând ca, atunci cand activitatea instituţiei va reveni la normal, cei care au acceptat să-şi predea actele să fie sunaţi de către personalul CJP Timiş şi să li se comunice telefonic numărul de înregistrare”, a adăugat Casa de Pensii.

Casa de Pensii Timiş a precizat că, din cauza problemelor tehnice, nu pot fi înregistrate dosare de pensii sau alte cereri. În prezent, activitatea de consiliere se desfăşoară fără probleme, iar pentru depunerea dosarelor viitorilor pensionari sau a altor solicitări, documentele vor fi preluate, urmând ca persoanele care le vor predă să fie contactate telefonic de personalul CJP Timiş pentru a li se comunica numărul de înregistrare atunci când activitatea instituţiei va reveni la normal.

casa de pensii CNPP
SURSA FOTO: Inquam Photos, George Călin

Reacţia Primăriei Timişoara

În altă ordine de idei, surse din cadrul Primăriei Timişoara au indicat că operatorii de cablu sunt responsabili pentru informarea prealabilă a abonaţilor înainte de efectuarea intervenţiilor asupra cablurilor aeriene.

Aceste surse au menţionat că, în decursul ultimilor ani, operatorii au fost avertizaţi cu privire la necesitatea îndepărtării cablurilor aeriene şi mutării acestora în subteran. De asemenea, este în sarcina operatorilor să notifice abonaţii despre eventualele întreruperi ale serviciilor. În plus, pe toate străzile unde se efectuează astfel de lucrări, există infrastructura necesară pentru a permite această trecere a cablurilor în subteran.

„Menţionăm că operatorii au fost înştiinţaţi, de-a lungul ultimilor ani, cu privire la obligativitatea dezafectării cablurilor aeriene şi trecerii lor în subteran. Totodată, este obligaţia operatorilor de a notifica abonaţii cu privire la întreruperea serviciilor. Pe toate străzile pe care se intervine există tubulatură pentru trecerea acestor cabluri aeriene în subteran”, a transmis Primăria Timişoara într-un comunicat oficial.