Ce trebuie să faceți dacă v-ați pierdut cardul pentru alimente sau ați uitat codul PIN?

În cazul în care v-ați pierdut cardul acordat pentru a cumpăra alimente și mese calde sau dacă este blocat temporar, trebuie să anunțați imediat pe emitentul cardului, apelând serviciul de Asistență Clienți sau utilizând aplicația mobilă a emitentului. Emiterea unui nou card și expedierea sa la adresa dumneavoastră se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care ați anunțat că v-ați pierdut cardul.

În cazul în care v-ați uitat codul PIN, accesați opțiunea „reamintire PIN” din aplicația mobilă sau sunați Serviciul Asistență Clienți al emitentului (telefon sau E-mail) pentru a primi un nou PIN.

  • EDENRED ROMÂNIA SRL: Telefon: 021 301 33 03 / Email: scard@edenred.com;
  • SODEXO PASS ROMÂNIA: Telefon: 021 204 46 64 / Email: socialplus.ro@sodexo.com;
  • UP ROMANIA SRL: Telefon: 0374 66 22 73 (apoi tasta 6) / Email: info@upromania.ro.

Pentru informații referitoare la suma disponibilă pe card, blocare card, asistență utilizatori, apelați la 0374 66 22 73, tastați 6 si introduceți cele 16 cifre de pe fata cardului, apoi diez (#).

Dacă cheltuiți banii pentru alimente pe alcool sau tutun, primiți amendă

Guvernul României vă avertizează că în cazul în care folosiți banii oferiți pentru alimente și mese calde pentru a cumpăra alcool sau tutun, veți fi sancționați cu amenzi de până la 6.500 de lei și vi se poate bloca cardul.

„Se pot aplica amenzile care nu sunt deloc de neglijat pentru că merg până la 40 de puncte de amendă, undeva în jurul a 6.500 de lei, însă, dacă vom vedea că acest fenomen se generalizează, putem introduce şi sancţiuni mai dure. Dacă vedem că lucrurile iau amploare, atunci probabil că vom modifica Ordonanţa şi pentru cei care sunt în această situaţie le vom retrage cardurile sociale”, a avertizat Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE).

Cum puteți afla câți bani mai aveți pe cardurile pentru alimente?

Pentru a verifica dacă v-au intrat banii, nu trebuie să faceți ceva complicat. Trebuie să descărcați pe telefon aplicația UP România. Aceasta poate fi găsită în Magazin Play sau App Store (în funcție de marca de telefon pe care o folosiți).

După ce ați descărcat aplicația trebuie să introduceți datele personale, dar să stabiliți și un nume de utilizator și parolă pentru a vă putea accesa contul. Dacă nu vă descurcați cu aplicația sau nu aveți un telefon pe care se pot instala aplicații, nu este nicio problemă deoarece oricare emitent al cardului care și un Serviciu Clienți unde se poate suna.

La Serviciul Clienți beneficiarii pot afla atât soldul curent, cât și alte informații utile. Amintim că toate cardurile sunt însoțite cu instrucțiuni de utilizare și cu codul pin. Nu în ultimul rând, în plicul cu cardul se numără și câteva detalii despre magazinele partenere, acolo unde se poate plăti cu acest card.