Mai întâi, contactați imediat banca, dacă credeți că nu ar fi trebuit să fiți taxat pentru ceva, situație care apare chiar și la cele mai bune conturi curente. Când contactați instituția financiară, oferiți cât mai multe informații suplimentare despre taxă.

În funcție de constatările băncii, situația poate fi rezolvată. Iată cum să contestați o debitare cu card de debit și sfaturi pentru a evita debitările incorecte sau frauduloase, potrivit FinanceBuzz.

Puteți contesta o debitare prin card de debit?

O rambursare este o dispută a clientului cu banca sa privind o anumită debitare. Deși rambursările sunt asociate frecvent cu tranzacțiile făcute cu cardul de credit, puteți contesta și debitări de pe cardul de debit.

Când un client inițiază o rambursare, banca va investiga tranzacția în litigiu. În cazul în care banca stabilește că respectiva cerere este întemeiată, poate inversa taxa. În plus, comerciantul poate fi responsabil pentru o taxă de rambursare.

Motive pentru a solicita o rambursare

Există numeroase motive pentru care un client poate iniția o rambursare. Cele mai cunoscute motive sunt:

– Nu ați primit niciodată bunuri sau servicii: dacă ați comandat ceva și nu ați primit acel lucru, este posibil să solicitați o rambursare.

– Debitări frauduloase: Puteți iniția o rambursare dacă un infractor obține informațiile cardului vostru de debit și le folosește pentru a face achiziții.

– Bunuri defecte: Este posibil să contestați o debitare a cardului de debit dacă l-ați folosit pentru a cumpăra bunuri care s-au dovedit a fi defecte.

– Erori de facturare: în cazuri rare, este posibil să găsiți o taxă pe extrasul cardului de debit pentru ceva ce nu ați achiziționat niciodată. În acest caz, puteți solicita o rambursare.

Cum să contestați o debitare prin card de debit

Fiecare emitent de carduri poate impune pași diferiți pentru a contesta taxele cardului de debit. În general, puteți contesta o debitare prin card de debit urmând acești pași:

– Contactați banca: Contactați banca cât mai curând posibil, indiferent de motivul disputei. Unele bănci au un interval de timp în care trebuie să raportați taxa, adesea acesta este de 60 de zile. Dincolo de acest prag, puteți fi făcuți responsabili pentru taxă.

– Oferiți informații relevante: Fiți pregătit să oferiți băncii cât mai multe informații relevante despre debit, cum ar fi data și valoarea debitării, motivul disputei și numele și locația comerciantului.

– Păstrați documentele relevante: Păstrați tot ce aveți în legătură cu debitarea, cum ar fi chitanțe, extrasul bancar și orice alte documente care arată detalii despre debitare.

– Completați formularele speciale: Banca vă poate solicita să completați un formular de contestare a tranzacției sau să dați o declarație scrisă care descrie problema.

Aceștia sunt pașii generali, dar fiecare bancă va avea propriile sale reguli și poate necesita pași diferiți.

Ce se întâmplă după

Odată ce banca primește cererea de rambursare, va deschide o investigație. În general, ar trebui să facă acest lucru în termen de 10 zile lucrătoare. În acest timp, va examina detaliile pe care le-ați furnizat, inclusiv acea documentație justificativă.

Va fi, probabil, cea mai lungă parte a procesului, deoarece investigația poate dura câteva săptămâni. În unele cazuri, cele mai bune bănci vă pot oferi credit temporar pentru tranzacție, în timp ce își finalizează investigația.

Acest lucru ajută să vă asigurați că nu sunteți împovărat financiar în timpul procesului, mai ales că investigația poate dura ceva timp.

Ce se întâmplă dacă cererea este respinsă?

Chiar dacă cererea voastră este respinsă, nu înseamnă neapărat că sunteți blocat. Dacă nu sunteți de acord cu decizia băncii, puteți să vedeți dacă există posibilitatea de a face contestație.

Întrebați banca despre procedurile sale specifice, deoarece poate avea pași sau cerințe suplimentare pe care trebuie să le urmați.