BRD anunță lucrări de mentenanță. Cum vor fi afectați clienții?

BRD a anunțat că în noaptea de 12 spre 13 februarie, în intervalul 22:00 – 00:30, se vor efectua lucrări de mentenanță asupra sistemelor sale informatice. În această perioadă, plățile interbancare în RON în regim instant efectuate prin YouBRD și BRD@ffice nu vor fi procesate, iar încasările interbancare în regim instant nu vor fi recepționate.

De asemenea, plățile intrabancare și schimburile valutare inițiate din YouBRD nu vor fi procesate în timp real, ci vor fi operate în regim standard, respectând orele limită de procesare.

Totodată, serviciul RoPay din YouBRD va fi indisponibil în acest interval.

Dificultăți tehnice la serviciile YouBRD

Anterior, BRD a notificat clienții cu privire la probleme tehnice care afectează platforma de banking online YouBRD, procesul de înrolare a cardurilor în Apple și Google Pay, precum și autorizarea tranzacțiilor e-commerce prin aplicația mobilă.

Banca a precizat că echipele tehnice lucrează pentru remedierea problemelor, monitorizând situația îndeaproape. BRD și-a cerut scuze pentru eventualele neplăceri și a încurajat clienții să urmărească site-ul oficial și canalele de social media pentru actualizări în timp real.

telefon
SURSA FOTO: Dreamstime

Atenționare privind frauda de tip spoofing

În paralel, BRD a emis un avertisment important pentru clienți, semnalând o nouă metodă de fraudă, cunoscută sub numele de spoofing.

Această tehnică implică falsificarea numerelor de telefon oficiale ale băncii, utilizând aplicații VoIP pentru a efectua apeluri telefonice frauduloase. Atacatorii se prezintă drept angajați BRD și folosesc numere de telefon care par identice sau foarte asemănătoare cu cele oficiale, inclusiv cele destinate blocării cardurilor sau liniile TelVerde. Scopul acestora este să inducă în eroare clienții și să obțină date personale sau confidențiale.

Pentru a evita astfel de fraude, BRD îndeamnă clienții să verifice cu atenție identitatea apelanților și să nu furnizeze informații sensibile prin telefon.

Banca a anunțat și restricții privind utilizarea aplicației YouBRD pe dispozitive care rulează versiuni mai vechi de Android. Clienții sunt încurajați să își actualizeze sistemele de operare pentru a beneficia de o experiență digitală sigură și optimizată.

BRD recomandă utilizatorilor să fie vigilenți, să nu răspundă apelurilor suspecte și să actualizeze constant dispozitivele pentru a evita riscurile de securitate cibernetică.