Așadar, un proiect de lege stabilește că Registrul Auto Român (RAR) va trebui să înființeze și să gestioneze un registru electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate în România.
Totodată, proiectul arată că șoferii vor fi nevoiți să obțină un certificat de la RAR atunci când doresc să vândă mașina. În document vor fi trecute o serie de informații despre vehicul, precum numărul de kilometri sau implicarea ei în accidente grave.
RAR va elibera un certificat denumit RAR Auto-Pass
În acest context, RAR va elibera, la cerere și contra cost, un certificat denumit RAR Auto-Pass. Acesta îi vizează pe deținătorii de autovehicule destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune, respectiv autoturisme.
De asemenea, documentul va fi valabil 60 de zile de la data eliberării. Acesta va conține informațiile existente în registru în legătură cu istoricul citirii odometrului, implicarea mașinii într-un eveniment care a produs avarii grave la sistemul de direcție, sistemul de frânare, structura de rezistență a caroseriei ori a șasiului sau la alte sisteme de siguranță activă ori pasivă.
Proiectul de lege urmează să ajungă pe masa deputaților
Trebuie menționat că datele vor fi preluate de către RAR de la stațiile autorizate pentru efectuarea inspecției tehnice periodice și de la service-uri, în momentul în care mașinile ajung pentru verificări, reparații sau întreținere.
„Art. 1. – (1) Regia Autonomă Registrul Auto Român denumită în continuare RAR, înființează și gestionează registrul electronic al istoricului vehiculelor rutiere înmatriculate sau înregistrate în România, denumit în continuare registru.
(2) Registrul este constituit din informațiile obţinute de către RAR cu ocazia prestațiilor efectuate de RAR care implică identificarea vehiculului rutier, ori cu ocazia efectuării inspecției tehnice periodice în cadrul reprezentanţelor RAR sau al stațiilor de inspecţie tehnică periodică autorizate conform legislaţiei în vigoare, din informațiile transmise RAR de către atelierele pentru inspecția tahografelor și/sau a limitatoarelor de viteză autorizate conform legislației în vigoare, din informațiile transmise RAR de către operatorii economici autorizați conform legislaţiei în vigoare care desfășoară activități de reparaţii, de întreținere, de reglări funcţionale, de modificări constructive şi de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, denumiţi în continuare operatori economici autorizaţi, precum și din informațiile transmise RAR de către producătorii vehiculelor rutiere, reprezentanţii autorizaţi ai acestora, importatorii sau distribuitorii de vehicule rutiere noi.
(3) RAR asigură echipamentele și resursele umane necesare respectării prevederilor alin. (1)”, arată proiectul de lege care a trecut de votul Senatului și urmează să ajungă pe masa deputaților.