Cele mai căutate apartamente rămân cele cu două și trei camere. Pentru a livra produse solvabile, dezvoltatorii planifică apartamente cu suprafețe medii cuprinse între 50-55 mp pentru unitățile cu două camere, și 70-75 mp pentru cele cu trei. Cele mai apreciate sunt cele bine compartimentate, care beneficiează de spații de depozitare, se arată într-un comunicat de presă. În contextul aglomerării urbane și a traficului aglomerat, clienții caută soluții de micșorare a timpului petrecut între birou și casă. Zona, în strânsă corelație cu prețul, devine astfel cel mai important criteriu de alegere a locuinței. O zonă bună, bine deservită de mijloace de transport în comun, în special metrou, cu facilității medicale, educaționale și de petrecere a timpului liber în imediata apropiere aduce un standard de locuire mai bun, iar cine vrea să beneficieze de toate acestea trebuie să plătească în plus. Totodată, se observă o tendință în creștere pentru dezvoltarea de comunități cu numeroase facilități pentru rezidenți: parcuri private, cluburi dedicate – lectură sau diverse evenimente – expoziții de artă sau cursuri de parenting-, și servicii complementare cum ar fi cafenele, săli de fitness, sau farmacii.
”Din discuțiile avute cu expozanții SIB aceștia se așteaptă ca în 2019 creșterea prețurilor să încetinească, pe fondul demarării mai multor proiecte mari dar și al condițiilor generale de finanțare, influențate de ordonanța 114. Pe de altă parte, noua lege recent intrată în vigoare cu privire la cota de TVA redusă la 5% pentru tranzacții multiple cu locuințe va aduce un plus de cerere, atât din partea celor care dețin un apartament cumpărat cu TVA de 5% și vor să facă un upgrade – o cameră în plus și o zonă mai bună – cât și a celor care vor să își plaseze econome în imobiliare și investesc în achiziția de studio-uri sau garsoniere pentru a le oferi spre închiriat”, spune Dora Pătrașcu, PR Manager, Salonul Imobiliar București.
Ajuns la a șasea ediție, Salonul Imobiliar București a devenit cel mai mare târg de profil. Face parte din portofoliul K Group, un consorțiu de companii active în domeniul organizării de evenimente, cu o cifră de afaceri anuala cumulată pe grup de 2,5 milioane EUR.