BCIC micsoreaza dobanzile la depoziteBanca de Credit Industrial si Comercial (BCIC) a redus dobanzile la depozitele in lei incepand cu data de 28 iunie 2000.Pentru persoanele fizice, noile dobanzi sunt: 36% pe an la depozitele pe una, trei si sase luni; 37% pe an la depozitele pe noua luni si pe un an. Pentru persoanele juridice, dobanzile sunt: 35% pe an la depozite pe una, trei si sase luni; 36% pe an la depozite pe noua luni; 37% pe an la depozite pe un an. Sumele minime pentru constituirea d
BCIC micsoreaza dobanzile la depozite
Banca de Credit Industrial si Comercial (BCIC) a redus dobanzile la depozitele in lei incepand cu data de 28 iunie 2000.
Pentru persoanele fizice, noile dobanzi sunt: 36% pe an la depozitele pe una, trei si sase luni; 37% pe an la depozitele pe noua luni si pe un an. Pentru persoanele juridice, dobanzile sunt: 35% pe an la depozite pe una, trei si sase luni; 36% pe an la depozite pe noua luni; 37% pe an la depozite pe un an. Sumele minime pentru constituirea depozitelor la termen sunt de un milion lei in cazul persoanelor fizice si de 20 milioane lei in cazul persoanelor juridice.
Dobanda la depozitele la vedere este de 10% pe an atat pentru persoane fizice, cat si pentru persoane juridice, iar sumele minime sunt de 500.000 lei pentru persoane fizice si de un milion lei pentru persoane juridice.
Depozitele pe o saptamana sunt bonificate cu o dobanda de 15% pe an; pentru persoanele fizice, suma minima pentru un astfel de depozit este de 200 milioane lei, iar pentru persoanele juridice, de 500 milioane lei.
Dobanzile sunt fixe pe intreaga perioada a depozitului si se bonifica la sfarsitul perioadei.
Banca Romaneasca ieftineste creditele
Rata dobanzii de baza la creditele in lei acordate de Banca Romaneasca a fost micsorata cu doua procente. in functie de categoria de credit si de termenul de acordare, rata dobanzii de baza este cuprinsa intre 56 si 59% pe an.
Nivelurile curente ale dobanzii de baza pot fi revizuite in functie de evolutia dobanzilor pe piata si de politica de dobanzi a bancii. Exceptie de la acest principiu fac dobanzile la creditele urgente de trezorerie (credite curier), care sunt fixe pe toata durata de acordare a creditului.
Principalii clienti ai bancii sunt intreprinderile mici si mijlocii. in activitatea de creditare, Banca Romaneasca utilizeaza atat sursele proprii, cat si programele de finantare derulate in parteneriat cu organismele financiare internationale – Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, Uniunea Europeana si cu Fondul de Investitii Romano – American. in primele cinci luni ale anului, volumul total al creditelor acordate de banca a depasit 222 miliarde lei. La 31 mai 2000, soldul creditelor era de peste 337 miliarde lei.
Ford se vinde si in leasing
De la inceputul acestei luni, automobilele Ford vor putea fi achizitionate de pe piata romaneasca si in sistem leasing.
Companiile Ford si Ford Credit au incheiat o intelegere cu societatea Finans Leasing SA, in urma careia atat firmele, cat si persoanele fizice din Romania pot achizitiona in leasing automobile Ford. Vanzarile in acest sistem, introdus de la 1 iulie 2000, sunt extinse la intreaga gama de autovehicule fabricate de de compania nord-americana.
Reprezentantul general al companiei Ford in Romania este societatea Romcar SRL. in anul 1999, in Romania s-au vandut aproximativ 800 de autovehicule noi marca Ford. Finans Leasing este o firma specializata in domeniu, apartinand grupului financiar turc Finans, grup care, prin Finans Bank, este actionar majoritar al Bancii de Credit Industrial si Comercial (BCIC).
Mari companii concureaza pentru cumpararea Daewoo Motor
Anuntul privind licitatia de vanzare a companiei Daewoo Motor a trezit interesul marilor producatori de automobile. General Motors si Fiat au depus impreuna o oferta pentru preluarea companiei sud-coreene. Propunerea lor vizeaza crearea unei noi companii, care sa detina si sa opereze toate activele din Coreea de Sud ale Daewoo Motor si Ssangyong Motor Co, precum si majoritatea operatiunilor internationale ale acestora. Intre altele, Daewoo are uzine in Polonia, Romania, India si Uzbekistan.
O alta propunere vine din partea lui Daimler-Chrysler si Hyundai Motors, care doresc sa preia actiunile constructorului sud-coreean ce se confrunta cu grave probleme financiare. Pe de alta parte, Daimler-Chrysler se pregateste sa preia 10% din capitalul lui Hyundai – liderul constructorilor de automobile din Coreea, contra sumei de 400 milioane dolari. Daca vor fi declarati castigatori, grupul germano-american va detine 40% din capitalul Daewoo, Hyu-ndai – 19,9%, iar conducerea Daewoo – 10%. Restul de 30% va reveni bancilor creditoare ale Daewoo.
Un alt canditat care va prezenta o oferta individuala este cunoscuta companie Ford. Aceasta a anuntat ca, in cazul in care va prelua Daewoo, va pastra identitatea si actuala marca. Ford a achizitionat recent si renumitul constructor britanic de autoturisme Jaguar.
Pierderile lui Daewoo Motor se cifreaza la 7,6 miliarde dolari. Creditorii companiei spera sa finalizeze vanzarea activelor companiei pana in luna septembrie a acestui an.