Carlos Tavares dezminte speculațiile privind o fuziune între Stellantis și Renault, descriindu-le drept "pure speculații". Aceleași zvonuri au fost evitate și de directorul general al Renault, Luca de Meo, care a refuzat să comenteze subiectul.
Zvonurile despre o posibilă fuziune între Stellantis și Renault au început să circule intens în ultima perioadă. Deși speculațiile au alimentat dezbateri în industrie, directorii celor două companii au respins ferm aceste ipoteze.
Stellantis dezminte zvonurile de fuziune cu Renault
În cadrul unei vizite la un hub de producție al Stellantis, Carlos Tavares a clarificat că informațiile despre o posibilă fuziune între Stellantis și Renault sunt nefondate.
„Zvonurile privind o fuziune între Stellantis şi Renault sunt pure speculaţii”, a declarat el ferm.
Acesta a făcut aceste remarci la una dintre unitățile de producție ale constructorului auto franco-italian situată în estul Franței. Carlos Tavares a încercat astfel să pună capăt speculațiilor recente care au circulat în industrie.
Luca de Meo evită comentariile privind zvonurile
În aceeași săptămână, directorul general al Renault, Luca de Meo, a fost întrebat despre zvonurile de alianță între cele două mari companii auto. La un eveniment din Paris, De Meo a evitat să ofere un răspuns direct, afirmând doar că ceea ce s-a vehiculat în presă sunt „zvonuri”.
De Meo nu a dorit să facă alte comentarii pe această temă, păstrând o atitudine rezervată.
Contextul speculațiilor din presă
Zvonurile privind o posibilă alianță au luat amploare în urma unui articol publicat de ziarul italian Il Sole 24 Ore. Potrivit acestuia, ideea unei fuziuni între Stellantis și Renault a devenit din ce în ce mai discutată, fiind văzută ca o soluție pentru a face față concurenței acerbe din industria auto.
În acest context, o fuziune ar putea ajuta ambele companii să beneficieze de economii de scară, într-un moment în care presiunea asupra producătorilor auto este semnificativă, având în vedere evoluțiile tehnologice și schimbările rapide din industrie.
Provocările economice și scăderea acțiunilor Stellantis
Un alt element care a alimentat speculațiile a fost situația economică a Stellantis.
Luni, compania a anunțat o revizuire în scădere a estimărilor privind profitul pentru 2024. Acțiunile Stellantis au scăzut cu peste 55% din martie, marcând cea mai proastă performanță din sectorul auto european. Acest declin a redus capitalizarea bursieră a companiei cu aproximativ 47 miliarde de euro, făcând astfel ca unele voci din presă să sugereze că o alianță cu Renault ar putea reprezenta o soluție pentru redresarea financiară.
Speculațiile au fost amplificate și de presa italiană, care a raportat că Guvernul francez ar putea lua în considerare o fuziune între Renault și Stellantis. Statul francez este acționar majoritar la Renault și deține, de asemenea, o participație în Stellantis, ceea ce a alimentat discuțiile despre o posibilă intervenție guvernamentală în sprijinul unei astfel de alianțe. Cu toate acestea, nu au fost oferite informații oficiale care să confirme aceste speculații.
Obstacolele unei eventuale fuziuni
Chiar dacă o fuziune între Stellantis și Renault ar putea aduce beneficii pe termen lung, analiștii susțin că aceasta ar putea întâmpina numeroase dificultăți. Autoritățile de reglementare din domeniul concurenței ar putea ridica obstacole majore, iar problemele sociale nu ar trebui subestimate. Un alt factor care ar putea complica o eventuală fuziune este suprapunerea facilităților de producție din Franța, ceea ce ar duce la o serie de provocări operaționale și sociale.
Tavares și De Meo, prezenți la Salonul Auto de la Paris
Atât Carlos Tavares, cât și Luca de Meo, urmează să participe la Salonul Auto de la Paris, care va începe pe 14 octombrie. În ciuda speculațiilor privind o discuție pe tema fuziunii, De Meo a declarat, întrebat despre o întâlnire cu Tavares: „Îl voi saluta, ca întotdeauna„.