Infrastructura rutieră se dezvoltă. Proiectul CNAIR

Astfel, pe Autostrada A0, lotul 3 Sud Bragadiru – Joiţa (17,965 km) este în etapa de execuție, lotul 1 Nord Joiţa – Corbeanca (17,5 km) este în etapa de proiectare, lotul 3 Nord Afumaţi – Pantelimon (8,60 km) este în etapa de execuție, iar lotul 4 Nord Pantelimon – Glina (4,47 km) este, de asemenea, în etapa de execuție.

Pe Autostrada A1 Sibiu – Piteşti, Secţiunea 2 Boiţa – Cornetu (31,33 km) și Secţiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,40 km) sunt în etapa de proiectare, în timp ce Secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş (9,86 km) și Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti (30,35 km) sunt în etapa de execuție. Autostrada Lugoj – Deva, Secţiunile E și D ale lotului 2, cu o lungime de 9,13 km, se află și ea în etapa de execuție.

Pe Autostrada Transilvania (A3), Secţiunile Nădăşelu – Mihăieşti (16,80 km) și Mihăieşti – Zimbor (13,26 km) sunt în etapa de execuție, iar Secţiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) este, de asemenea, în execuție. Secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 km) se află în etapa de proiectare, iar Secţiunea Chiribiş – Biharia (28,55 km) are ordin de proiectare.

Pe Autostrada Ploieşti – Paşcani (A7), 320 km sunt în etapa de execuție.

Pe Autostrada A8, Secţiunea Târgu Mureş – Miercurea Nirajului (24,4 km) este în etapa de proiectare, iar Secţiunea Leghin – Târgu Neamţ (29,9 km) se află și ea în etapa de proiectare.

Pe Autostrada A13 Sibiu – Făgăraş, 68 km sunt în etapa de proiectare.

Alte proiecte în curs includ drumul expres Brăila – Galaţi (10,767 km) și DEx12 Craiova – Piteşti, tronsonul 1 Craiova – Robăneşti (17,7 km) și tronsonul 4 Coloneşti – Oarja – Piteşti (31,82 km), toate aflate în etapa de execuție. De asemenea, drumul expres A3 – DN1 (5 km) este în etapa de execuție.

Au fost desemnați câștigătorii contractelor

Recent, CNAIR a desemnat câștigătorii pentru două contracte: realizarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteză Caransebeş – Lugoj (50 km) și proiectarea și execuția a două poduri peste Prut de la Ungheni, inclusiv drumul de legătură cu Autostrada A8 (Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni) și punctul de trecere a frontierei.

A fost semnat, de asemenea, contractul pentru proiectarea și execuția celor două viaducte necesare devierii traseului pe A3 (3 km) și pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Braşov – Bacău (164 km).

CNAIR are 14 proiecte de construcții

În prezent, CNAIR are 14 proiecte de construcție de drumuri de mare viteză lansate la licitație, printre care: proiectarea și execuția Autostrăzii Târgu Mureş – Târgu Neamţ, Secţiunea 2 Miercurea Nirajului – Leghin, și mai multe loturi pentru Drum Expres Arad – Oradea, Varianta de Ocolire Timişoara Vest, Autostrada Craiova – Filiaşi și Paşcani – Suceava.

Pentru anul 2024, sunt preconizate deschiderea circulației pe 198,14 km de drum de mare viteză, inclusiv A0 Sud lotul 1 Glina – Vidra (16,93 km), A0 Nord lotul 3 Afumaţi – Pantelimon (2 km), Autostrada A7 Ploieşti – Buzău lotul 1 (21 km) și lotul 2 (28,35 km), Autostrada Buzău – Focşani (82,44 km), DEx6 Brăila – Galaţi (10,767 km), DEx12 Craiova – Piteşti tronsonul 1 (17,7 km), DEx16 Centura Oradea – A3 (18,96 km), și tronsonul 4 al DEx Craiova – Piteşti (32 km).

„Adăugând cei 89 km construiți în anul 2023, rezultă un total de 287,14 km construiți în perioada 2023 – 2024”, subliniază reprezentanții CNAIR.