Infrastructura rutieră se dezvoltă. Câți kilometri de autostradă sunt în lucru

masina, soferi, taxa, drum

SURSA FOTO: Dreamstime

CNAIR are în lucru un proiect de amploare pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România. Cu 263,43 kilometri în etapa de proiectare și 517,95 kilometri în etapa de execuție, aceasta reflectă un efort considerabil pentru îmbunătățirea rețelei de drumuri.

Infrastructura rutieră se dezvoltă. Proiectul CNAIR

Astfel, pe Autostrada A0, lotul 3 Sud Bragadiru – Joiţa (17,965 km) este în etapa de execuție, lotul 1 Nord Joiţa – Corbeanca (17,5 km) este în etapa de proiectare, lotul 3 Nord Afumaţi – Pantelimon (8,60 km) este în etapa de execuție, iar lotul 4 Nord Pantelimon – Glina (4,47 km) este, de asemenea, în etapa de execuție.

Pe Autostrada A1 Sibiu – Piteşti, Secţiunea 2 Boiţa – Cornetu (31,33 km) și Secţiunea 3 Cornetu – Tigveni (37,40 km) sunt în etapa de proiectare, în timp ce Secţiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeş (9,86 km) și Secţiunea 5 Curtea de Argeş – Piteşti (30,35 km) sunt în etapa de execuție. Autostrada Lugoj – Deva, Secţiunile E și D ale lotului 2, cu o lungime de 9,13 km, se află și ea în etapa de execuție.

Pe Autostrada Transilvania (A3), Secţiunile Nădăşelu – Mihăieşti (16,80 km) și Mihăieşti – Zimbor (13,26 km) sunt în etapa de execuție, iar Secţiunea Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) este, de asemenea, în execuție. Secţiunea Suplacu de Barcău – Chiribiş (26,35 km) se află în etapa de proiectare, iar Secţiunea Chiribiş – Biharia (28,55 km) are ordin de proiectare.

Pe Autostrada Ploieşti – Paşcani (A7), 320 km sunt în etapa de execuție.

Pe Autostrada A8, Secţiunea Târgu Mureş – Miercurea Nirajului (24,4 km) este în etapa de proiectare, iar Secţiunea Leghin – Târgu Neamţ (29,9 km) se află și ea în etapa de proiectare.

Pe Autostrada A13 Sibiu – Făgăraş, 68 km sunt în etapa de proiectare.

Alte proiecte în curs includ drumul expres Brăila – Galaţi (10,767 km) și DEx12 Craiova – Piteşti, tronsonul 1 Craiova – Robăneşti (17,7 km) și tronsonul 4 Coloneşti – Oarja – Piteşti (31,82 km), toate aflate în etapa de execuție. De asemenea, drumul expres A3 – DN1 (5 km) este în etapa de execuție.

Au fost desemnați câștigătorii contractelor

Recent, CNAIR a desemnat câștigătorii pentru două contracte: realizarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteză Caransebeş – Lugoj (50 km) și proiectarea și execuția a două poduri peste Prut de la Ungheni, inclusiv drumul de legătură cu Autostrada A8 (Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni) și punctul de trecere a frontierei.

A fost semnat, de asemenea, contractul pentru proiectarea și execuția celor două viaducte necesare devierii traseului pe A3 (3 km) și pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Braşov – Bacău (164 km).

CNAIR are 14 proiecte de construcții

În prezent, CNAIR are 14 proiecte de construcție de drumuri de mare viteză lansate la licitație, printre care: proiectarea și execuția Autostrăzii Târgu Mureş – Târgu Neamţ, Secţiunea 2 Miercurea Nirajului – Leghin, și mai multe loturi pentru Drum Expres Arad – Oradea, Varianta de Ocolire Timişoara Vest, Autostrada Craiova – Filiaşi și Paşcani – Suceava.

Pentru anul 2024, sunt preconizate deschiderea circulației pe 198,14 km de drum de mare viteză, inclusiv A0 Sud lotul 1 Glina – Vidra (16,93 km), A0 Nord lotul 3 Afumaţi – Pantelimon (2 km), Autostrada A7 Ploieşti – Buzău lotul 1 (21 km) și lotul 2 (28,35 km), Autostrada Buzău – Focşani (82,44 km), DEx6 Brăila – Galaţi (10,767 km), DEx12 Craiova – Piteşti tronsonul 1 (17,7 km), DEx16 Centura Oradea – A3 (18,96 km), și tronsonul 4 al DEx Craiova – Piteşti (32 km).

„Adăugând cei 89 km construiți în anul 2023, rezultă un total de 287,14 km construiți în perioada 2023 – 2024”, subliniază reprezentanții CNAIR.