În cadrul proiectului executat de Astaldi SpA - FCC Construccion SA - Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA - SC Thales Systems România SRL, activitate ce implică reabilitarea liniei C.F. Frontieră - Curtici - Simeria, parte componentă a coridorului IV Pan European, lucrările prind contur de la o zi la alta.
În subtronsonul 2B Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu, la stația Bârzava, de exemplu, se operează acțiuni intense la clădirea de călători, mai precis la edificarea copertinelor, finalizate în proporție de 60%. Tot în acest punct, la peronul liniei 1 și la linia 1-II, sunt întreprinse asfaltări ale rampelor. De asemenea, a fost finalizată atât refacția la liniile 4 și 5 în punctul Bârzava Veche, cât și suprastructura. Construcția peronului este gata în proporție de 98%, urmând să se inițieze lucrările de iluminat. La stația Bârzava Nouă au fost montate deja suprastructura și stâlpii LC pe toată întinderea liniei 1 și II, urmând să se efectueze burajul la linia III.
În intervalul Bârzava-Varadia continuă lucrările la terasamente (progres 75%), la construcția
Hidroizolațiile, stadiu avansat
În altă ordine de idei, sunt întreprinse lucrări civile la punctul PO Lalasint. Au fost deja montate postul de transformare și cabinele de refugiu, iar lucrările la rampele de acces sunt în desfășurare. La stația Bătuta au loc demontări, rafacții și concasarea traverselor demontate. Vești bune vin și dinspre punctul Pod 9 (progres 90%): „Mai este de executat doar hidroizolația peste dala de beton. Aceeași situație este valabilă și pentru Podurile 8 și 7, unde lucrările au avansat tot în proporție de 90%. La Podul 6 este în lucru execuția podețului rutier aferent, betonul de protecție fiind gata în proporție de 85%.
Utile
- 102, 018 km este lungimea totală a tronsonului de cale ferată cuprins în segmentul Frontieră – Curtici – Simeria, tronson care va uni România de Europa de Vest
- 160 km/ oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de călători pe segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria
- Linia de cale ferată supusă reabilitării pe traseul Frontieră – Curtici – Simeria este dublă și electrificată. Pe cuprinsul ei se vor regăsi doisprezece puncte de staționare, dintre care șapte stații și cinci halte de călători
- Segmentul de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, care va uni România cu Europa de Vest, se desfășoară pe suprafața a două județe: Arad și Hunedoara
- 120 km/ oră va fi viteza maximă recomandată pentru trenurile de marfă pe segmentul de cale ferată reabilitat de firma Astaldi și partenerii ei