ING atenționează cu privire la mesajele legate de COVID-19. Cum poți să te protejezi de înșelătorii

Banca ING vine cu informații importante pentru clienții săi și nu numai. Reprezentanții băncii sunt de părere că oamenii ar trebui să se protejeze de înșelătoriile care pot apărea în contextul pandemiei de coronavirus.

În contextul pandemiei de coronavirus diverse persoane au găsit o oportunitate de a profita de pe urma celor care se panichează ușor. Pentru a fi în siguranță ING România a transmis mai multe metode prin care te poți păzi de aceste persoane.

Asupra căror aspecte atrage atenția ING România

  • Email-urile de tip phishing – oamenii ar trebui să verifice dacă email-urile primite au o sursă legitimă. Mesajele nesolicitate și a căror sursă nu este cunoscută nu trebuie deschise.
  • Datele personale sau bancare nu trebuie dezvăluite
  • Apeluri telefonice suspecte – apelurile care par a fi din partea spitalelor sau a centrelor medicale prin care oamenii sunt informați că o rudă sau o cunoștință este infectată cu coronavirus nu trebuie luate în serios. De cele mai multe ori, persoanele care se dau drept reprezentanți ai acestor instituții cer bani pentru tratament
  • Mare atenție la tratamentele, vaccinurile și alte medicamente miraculoase
  • Cumpărăturile și donațiile trebuie să fie verificate. Organizațiile, site-urile și produsele trebuie verificate
  • Ofertele la măștile chirurgicale, la dezinfectant, la echipamente de protecție și la echipamentele medicale trebuie verificate înainte de achiziție
  • Informațiile apărute în spațiul public cât și pe rețelele de socializare trebuie verificate. Conturile false sunt folosite ca instrument în încercarea de frauda
  • Informarea doar din surse oficiale – în contextul pandemiei de coronavirus există multe informații false prezentate interesant, cu sfaturi din partea unor experți falși

Românii sunt sfătuiți să sune la bancă sau la poliție dacă au suspiciuni.