ING Bank România a furnizat date cu privire la creșterea veniturilor. Astfel, luni, gigantul financiar olandez a raportat o creștere a veniturilor cu 13% (1.537 miliarde de lei) față de aceeași perioadă a anului trecut. Și profitul net al băncii a crescut cu 13.2% ( 599 milioane lei).
Venituri crescute în 2019
”Veniturile au crescut cu 13%, la 1.537 milioane, datorită dinamicii volumelor comerciale. Costurile operaţionale au ajuns la 675 milioane lei, în creştere cu 3% faţă de septembrie 2018, influenţate de creşterea numărului de angajaţi şi a salariilor. Şi costurile de risc au crescut la 158 milioane lei, în acelaşi ritm cu evoluţia creditării. Astfel, profitul net a ajuns la 599 milioane lei la sfărşitul celui de-al treilea trimestru”, se arată în comunicat.
Din punctul de vedere al creditelor angajate, cota de piață a volumului acestora a ajuns la 10% la sfârșitul lunii septembrie. Volumul creditării a crescut la 26,9 miliarde lei, mai mult cu 9% respectiv 2,2 miliarde lei în 12 luni.
”Portofoliul de credite este preponderent generat de segmentul Retail, cu 61% dintre credite oferite clienţilor persoane fizice. Comparativ cu anul trecut, creditarea în segmentul IMM-urilor a crescut cu 8%. La o analiză de piaţă ce vizează numai creditele nou contractate de persoane fizice, aproape 1 din 5 credite sunt oferite de ING. Portofoliul continuă să fie unul sănătos, cu o rată a creditelor neperformante de 3,4% din totalul volumelor de credite acordate”, se arată în comunicat.
Interacțiunea cu banca
Potrivit aceluiași comunicat, numărul de utilizatori și interacțiunile cu banca sunt într-o continuă creștere. Aplicația ING Home Bank este folosită de peste un milion de clienți.
”Numărul de utilizatori şi interacţiunile cu banca continuă să crească. Peste 1 milion clienţi au accesat aplicaţia ING Home’Bank în 2019, cu 40 milioane contacte în ultimele trei luni, reprezentând o creştere de 40% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2018”, se arată în comunicat.