Portofoliul de credite al băncii a urcat cu 13%, la 11,195 miliarde de lei, nivel care îi asigură o cotă de piaţă de 4,8%, mai mare decât cea de 4,1% din 2013. Avansul a fost mai important la creditarea în lei. Şi cota de piaţă în fonduri atrase (14,019 miliarde lei) s-a majorat de la 5,7%, la 6%.
48% din credite au fost acordate clienţilor persoane fizice, de la populaţie provenind 69% din fondurile atrase. ING Bank România are 938.002 clienţi de retail şi a înregistrat o creştere cu 9% a numărului de clienţi activi faţă de 2013 şi cu 21% a clienţilor cu salarii plătite în conturi la banca. Şi numărul de clienţi IMM a avansat cu 66%, la circa 6.000, în 2013 existând mai puţin de 4.000.
Rezultatul brut pozitiv şi în creştere vine că urmare a scăderii costului cu provizioanele de risc cu 40%, în timp ce veniturile au avansat cu 4%, la 918 milioane lei. Rată de neperformantă a creditelor a coborât la 5,7% anul trecut, de la 9,7% în 2013. Michal Szczurek, CEO ING Bank România, spune că banca a vândut pachete de credite neperformante, atât cu garanţii ipotecare, cât şi negarantate, menţionând că valoarea acestora, pe care a refuzat să o precizeze, a fost mai mică decât în cazul pachetelor vândute de alte bănci din România.
Raportul cost/venituri a crescut doar marginal faţă de anul precedent, la 55%. Cheltuielile operaţionale au urcat cu 6%, în condiţiile în care banca a investit în tehnologie şi infrastructură 507 milioane de lei, faţă de 478 milioane de lei în 2013. Rentabilitatea capitalului (ROE) s-a îmbunătăţit, de asemenea, la 20%, de la 16% în 2013.
"România este ţară de creştere pentru grupul ING, alături de Polonia şi Turcia, ceea ce înseamnă că vom continuă să investim, cu convingerea că rezultatele pe termenlung se vor vedea", spune Michal Szczurek, CEO ING Bank România. Potrivit afirmaţiilor sale, în 2015, banca va consolida diviziile mature de retail şi corporate şi va continuă creşterea accelerată pe segmentul IMM.