Excluzând câştigurile din tranzacţia cu acţiuni Visa, profitul net ING România, în primele 9 luni ale anului 2016, a crescut cu 15% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, ajungând la 290 de milioane de lei.
Datele băncii arată că, în perioada analizată, au fost atraşi peste 100.000 de clienţi activi noi, o creştere aproape dublă (+88%), comparativ cu perioada similară a anului anterior. Cota de piaţă a ING Bank România în creditare s-a majorat până la 7,5%, în perioada ianuarie – septembrie 2016, de la 5,7% în aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, cota de piaţă în fonduri atrase s-a ridicat la 7,6%, comparativ cu 6,7%, în 2015. În ceea ce priveşte creditarea pentru IMM-uri şi clienţi individuali, portofoliul a înregistrat o creştere de 29%, de la 13,2 miliarde la 17 miliarde de lei, la sfârşitul lunii septembrie din acest an. Totodată, creditarea în lei a crescut cu 53%, la 11,3 miliarde de lei.
În primele trei trimestre ale anului în curs, venitul total al ING Bank România a crescut cu 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2015, ajungând la 988 milioane de lei, în timp ce costurile operaţionale au atins pragul de 470 de milioane de lei, cu 13% mai mult decât în perioada similară din anul precedent. De asemenea, costurile cu provizioanele de risc au ajuns la 53 de milioane de lei, faţă de 32 milioane de lei, în primele nouă luni din anul precedent, iar rata creditelor neperformante s-a îmbunătăţit de la 5,4%, în perioada ianuarie – septembrie 2015, la 4% la sfârşitul lunii septembrie 2016.
ING Bank este prima instituţie financiară internaţională care a deschis o sucursală în România după anul 1989, conform datelor publicate pe pagina de internet a instituţiei bancare. Banca s-a lansat pe piaţa locală în 1994, ca bancă de nişă, de Corporate şi Investment Banking. În prezent, ING Bank România funcţionează ca o bancă universală, servind toate categoriile de clienţi prin cele trei divizii specializate: Wholesale Banking, Mid Corporate şi Retail Banking. La nivel internaţional, ING Bank oferă servicii bancare unui număr de peste 34 milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.
ING Group a publicat, în data de 3 noiembrie, rezultatele financiare pentru trimestrul III din 2016, raportând un profit net de 1,336 miliarde de euro (0,35 euro pe acţiune), în creştere de 22,3% de la an la an. Agerpres