ING Bank România a raportat o creştere de 248% a profitului brut aferent primului trimestru al anului în curs, comparativ cu perioada similară a anului trecut, până la 121 milioane de lei.

În acelaşi timp, ING Bank România a înregistrat un venit net de 259 milioane lei, reprezentând o creştere de 148% fata de trimestrul 1 din 2008. În aceeaşi perioadă din 2009, divizia bancară a ING Group a înregistrat un profit net de 519 milioane euro.

„Mediu economic dificil”

Performanţele ING Bank România au fost determinte de creşterea numărului de clienţi individuali de la 544.000, în primul trimestru al anului 2008, la 813.000 clienţi, în aceeaşi perioadă a 2009, şi de clienţi întreprinderi mici şi mijlocii de la 4.718 la 10.354.

Activele totale au crescut cu 37% în primele trei luni din 2009 faţă de aceeaşi perioadă a 2008, la 11.043 milioane lei, iar raportul împrumuturi/depozite a fost de 107%.

„Deşi mediul economic al anului 2009 a fost unul dificil, ING Bank România a demonstrat că are o poziţie solidă la nivel local şi o strategie care are rezultate pe termen lung”, a declarat Mişu Negriţoiu, Director General ING Bank România.

Rezultate financiare pozitive pentru ING Bank N.V.

ING Bank N.V. – divizia bancară a ING Group anunţă, de asemenea, un profit net de 519 milioane de euro în primul trimestru al 2009. Toate cele trei subdivizii bancare – Wholesale Banking, Retail Banking şi ING Direct – au contribuit la acest rezultat, în ciuda creşterii costurilor privind riscul.

Veniturile ING Bank au ajuns, astfel, la nivelul rezultatelor din aceeaşi perioadă a 2008, susţinute de rezultate foarte bune pe pieţele financiare. În comparaţie cu trimestrul al patrulea din 2008, în prima parte a lui 2009 creşterea veniturilor a fost de 168,9%.

„Condiţiile de piaţă au rămas dificile în trimestrul 1 al anului, în situaţia în care activitatea pe pieţele de capital a continuat să scadă, preţul riscului asociat creditelor a rămas ridicat, preţurile bunurilor imobiliare continuă să scadă, iar pierderile în urma împrumuturilor acordate au crescut datorită extinderii crizei din zona financiară în cea a economiei reale”, a declarat Jan Hommen, CEO ING Group.

Concentrare pe reducerea riscurilor

Toate cele şase linii de business din cadrul ING Group au înregistrat rezultate semnificativ mai bune, comparativ cu ultimul trimestru din 2008. Pierderea grupului ING pe primul trimestru din 2009 a fost de numai 305 milioane euro, faţa de 3.073 milioane euro pierdere întregistrata pe trimestrul partu din 2008.

„Acest an va rămâne provocator întrucât pieţele sunt volatile, iar mediul economic este în continuare nesigur. Vom continua să reducem riscurile şi să îmbunătăţim perfomanţele operaţionale ale grupului prin intermediul programului Back to Basic”, a mai spus Jan Hommen, CEO ING.

SURSA: ING