ING Bank România a obţinut un profit net de 385 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, în creştere cu 12% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat de presă al băncii. Profitul brut a ajuns la 451 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, cu 16% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul creşterii comerciale puternice şi continue.
Veniturile au crescut cu 15%, până la 1,005 miliarde de lei, ca rezultat al volumelor crescute şi al evoluţiei pozitive a marjelor. Costurile operaţionale s-au majorat cu 6 milioane lei, sau 1%, până la 451 milioane lei. Excluzând cheltuielile extraordinare din prima jumătate a anului trecut, costurile mai ridicate din anul curent au fost reprezentate de creşteri salariale şi extinderea echipei ING în zonele de digitalizare, dezvoltare a afacerilor şi riscul non-financiar.
Portofoliul de credite ING continuă tendinţa ascendentă în 2019, cu o creştere de 4,1 miliarde lei faţă de sfârşitul primei jumătăţi a anului 2018, la 27,3 miliarde lei, în contextul majorării cu peste 10% a portofoliului pentru toate liniile de business. Portofoliul de credite a crescut cu 6% comparativ cu sfârşitul anului 2018.
Potrivit băncii, distribuţia creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor şi al persoanelor fizice, cu 58% din portofoliu fiind reprezentat de persoane fizice. Portofoliul de împrumuturi pentru Mid-Corporate şi IMM-uri a crescut cu 13%, faţă de sfârşitul primei jumătăţi a anului 2018, datorită unei oferte competitive de produse şi uşurinţei de a le accesa prin intermediul platformei ING Business.
Cota de piaţă pe partea de credite a crescut la 10,4%, reprezentând un avans de 1,4 puncte procentuale comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,3% la sfârşitul lunii iunie 2019, înregistrând o uşoară creştere de la 3,2% la sfârşitul anului 2018, însă se situează, în continuare, mult sub media pieţei.
Portofoliul de depozite încredinţate ING a crescut cu 12% comparativ aceeaşi perioadă a anului trecut, cu până la 3,7 miliarde lei, ajungând la aproape 33 miliarde la sfârşitul lunii iunie 2019. Depozitele persoanelor fizice reprezintă 69% din total portofoliu, comparativ cu 66% în 2018. Cota de piaţă pe partea de depozite a crescut la 9,3%, reflectând un avans de 0,4 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Baza de clienţi activi a crescut la 1,35 milioane clienţi până în iunie 2019, în timp ce ING continuă să primească cel mai mare scor NPS (Net-Promoter Score – ce măsoară nivelul de satisfacţie al clienţilor) de pe piaţă.