Portofoliul de credite al băncii a ajuns la 18,5 miliarde lei la finalul lunii martie 2017, o creștere de 28% pe parcursul ultimelor 12 luni, în timp ce cota de piață în creditare a crescut la 8%, de la 6,3% în martie 2016. Tot în ultimele 12 luni, ING a atras mai mult de 125.000 de noi clienți activi, o creștere netă de 14% față de finalul lunii martie din 2016.
Veniturile totale ale ING au crescut cu 19%, atingând 323 milioane lei, datorită creşterii afacerii și a numărului de clienți activi. În același timp, costurile operaționale au ajuns la 176 milioane lei, cu 15% mai mult comparativ cu aceeași perioadă din 2016, tot ca urmare a dezvoltării afacerii, dar și a investițiilor în infrastructura IT, a costurilor cu noii angajați și a costurilor de reglementare.
Totodată, costurile de risc s-au majorat, ajungând la 27 milioane lei, de la 19 milioane lei raportate în primele trei luni ale lui 2016, în urma creșterii volumului de credite. Rata creditelor neperformante continuă să rămână sub media pieței și, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, a scăzut cu 0,9 puncte procentuale, până la nivelul de 3,7%.
Portofoliul de credite a ajuns 18,5 miliarde lei la finalul lui martie 2017, o creștere de 28% pe parcursul ultimelor 12 luni. Principalii factori de creștere au fost creditele pentru persoane fizice și companii mari. În cazul creditelor pentru persoane fizice, trendul pozitiv s-a resimțit și în primele trei luni ale lui 2017, ducând ING la o cotă de piață în creditare de 8%, de la 6,3% în martie 2016. Creditele în lei au crescut cu 45% comparativ cu primul trimestru din 2016, apropiindu-se de nivelul de 13 miliarde lei. Portofoliul de credite este bine echilibrat între segmentele persoane fizice și juridice. Împrumuturile pentru IMM-uri au crescut cu 33%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Fondurile atrase de la clienţi au ajuns la 23 miliarde lei, cu 20% mai mult față de martie 2016, astfel încât ING a atins o cotă de piață de 8% pentru depozite, de la 7,3% în martie 2016.
„Începutul lui 2017 a continuat creșterea organică pe care ING a raportat-o și în utimii ani, cu o cotă de piață care crește constant atât în segmentul creditării, cât și al depozitelor, cu un portofoliu bine echilibrat și o atenție sporită pe dezvoltarea serviciilor digitale și pe inovație. Obiectivul nostru rămâne să construim banca digitală a viitorului. Astăzi, 30% dintre clienții activi care folosesc servicii bancare digitale au ales ING, iar aceștia realizează 51% dintre tranzacțiile digitale bancare în România”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.
În ultimele 12 luni, ING a atras mai mult de 125.000 noi clienți activi, o creștere netă de 14% comparativ cu nivelul raportat în martie 2016. Numărul clienților care își încasează în prezent venituri recurente într-un cont ING a crescut cu 21% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, însumând aproape 600.000 de persoane.
La nivel de grup, ING a anunțat rezultate solide pentru primul trimestru din 2017 datorită creșterii afacerilor și scăderii costurilor de risc. Profitul net a scăzut la 1.143 milioane euro de la 1.257 milioane euro raportat la finalul lui martie 2016, scădere explicabilă prin vânzarea ultimelor acțiuni NN Group care au avut loc anul trecut în aceeași perioadă și care au însumat 506 milioane euro net. Astfel, rezultatul net din activitâţile curente în primul trimestru din 2017 reprezintă o creștere a operațiunilor cu 52,2%, la nivelul celor 1.143 milioane euro, de la cei 751 milioane euro raportați la finalul lui martie 2016.