Inghetata se lupta cu ploaia prin marketing

Dezamagiti de vanzari, producatorii intensifica promovarea Berea si inghetata reprezinta, poate, industriile cele mai fericite pe canicula. Insa, fata de anii anteriori, cand luna mai aducea temperaturi de 30 de grade Celsius, anul acesta am avut o primavara ca la carte. Mai mult, chiar si vara a inceput cu un lung sir de zile ploioase si racoroase. Berii i-a venit in ajutor Campionatul Mondial de Fotbal. Dar cu inghetata ce se intampla? Cati dintre dumneavoastra ati cump



Dezamagiti de vanzari, producatorii intensifica promovarea

Berea si inghetata reprezinta, poate, industriile cele mai fericite pe canicula. Insa, fata de anii anteriori, cand luna mai aducea temperaturi de 30 de grade Celsius, anul acesta am avut o primavara ca la carte. Mai mult, chiar si vara a inceput cu un lung sir de zile ploioase si racoroase. Berii i-a venit in ajutor Campionatul Mondial de Fotbal. Dar cu inghetata ce se intampla?




Cati dintre dumneavoastra ati cumparat inghetata cand afara ploua sau vantul ridica in aer tot praful de pe strazile orasului? Cei mai multi nu prea des, iar acest lucru se reflecta din plin in evolutia vanzarilor de inghetata in acest inceput de sezon. “Vanzarile de inghetata au fost afectate foarte mult de vremea rece si ploioasa”, afirma Vasile Armenean, director general al producatorului de inghetata Betty Ice. “Nu stim cum va fi de acum inainte… daca vremea se mentine calda in urmatoarele doua luni, putem recupera ceva si, in final, sa ajungem la un an normal, dar totul depinde de vreme”, spune el. Nici Napolact nu sta mai bine din acest punct de vedere. “In Romania, inghetata ramane, inca, un produs de impuls, ceea ce determina o “legatura” stransa intre vanzari si conditiile meteorologice”, explica Daniela Dorca, brand manager. “Din cauza aceasta, am fost mai putin optimisti in luna mai si la inceputul lui iunie, dar in momentul de fata vanzarile sunt clar peste bugetul preconizat pe 2006”.


Florin Rosescu, director general Kubo Ice Cream Company, producatorul marcii Amicii, este si el de parere ca vanzarile din perioada mai-august pot fi influentate in mod drastic de vremea nefavorabila. “In conditii meteo favorabile, in luna mai se realizeaza cel mai mare volum al vanzarilor. Daca nu, luna iulie reprezinta varful in vanzari. In general, peste 50% din vanzarea anuala de inghetata se realizeaza in lunile mai, iunie si iulie”, explica Rosescu.
Insa, producatorul Delta Romania a inregistrat o crestere de 7% in mai 2006, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, conform oficialilor companiei. “Vremea rece a avut un impact negativ asupra vanzarilor de inghetata, in general, insa tendinta de crestere a consumului de inghetata este vizibila”, afirma Dimitris Zogopoulos, directorul de marketing al companiei. si Carrefour spune ca a inregistrat o crestere de 11 procente a vanzarilor, in luna iunie, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.


Ce arme au producatorii in lupta lor cu timpul mai rece? “Vremea este factorul cheie pentru vanzarile de inghetata in Romania, din cauza consumului predominant de impuls (inghetata consumata pe strada), deci nu se poate contracara nicicum”, spune Armenean. Cu toate acestea, producatorul a lansat cateva noutati in aceasta vara: Quickly (inghetata pe bat cu glazura din sirop), Armony (inghetata la pahar cu diferite toppinguri) si doua produse premium, Toledo si Bel’canto.


Alegand o strategie diferita, Napolact isi concentreaza atentia asupra unei promovari intense. “In ultimii doi ani, am avut in fiecare vara campanii BTL pentru a construi o identitate brandului Napoca, desi pentru a creste ponderea segmentului “take home” ar fi necesara o sustinere pe tot parcursul anului, din partea mai multor jucatori de pe piata”, spune Daniela Dorca. “Astfel, am obisnui oamenii sa consume inghetata si in extra-sezon. In acest moment insa, nu credem ca piata din Romania este inca pregatita pentru aceasta schimbare in obiceiurile de consum”. Ea a adaugat ca Napolact va continua comunicarea, dar de aceasta data printr-o “sustinere mult mai puternica”.
si Delta Romania a prevazut mai multe activitati de marketing in sezonul 2006: lansarea a 37 de produse noi, atat de tip impuls, cat si pentru consum familial, cresterea vizibilitatii in punctele de vanzare, prin materiale promotionale, o campanie media difuzata pe TV si o promotie speciala pentru copii.

0,6 kg – 1,1 kg

Acesta este consumul de inghetata pe cap de locuitor in Romania, foarte mic in comparatie cu Ungaria si Cehia, unde se depasesc 3 kg per capita, sau cu Polonia – 4 kg

In cazul Inghetatei,
iarna nu-i ca vara

Vara, 90% din populatia din mediul urban mananca inghetata, ponderea consumatorilor scazand, in timpul iernii, la 42%. Mai mult, in perioada estivala 10% se delecteaza zi de zi cu acest produs, in timp ce iarna este eliminat din consumul cotidian.
Principalele locuri de achizitie a inghetatei sunt magazinele alimentare (57,2%), supermarketurile (27,2%) si chioscurile (26,9%). Barurile si terasele sunt preferate indeosebi de tinerii intre 18 si 30 de ani.



Kubo estimeaza volumul pietei de inghetata industriala la 25-30.000 tone/ an, adica 70-100 milioane de euro.



In ceea ce priveste formele de prezentare, cele mai vandute sunt cutiile (37,9%), cornetele ambalate (31,5%) si inghetata pe bat (27,4%). Torturile sunt preferate indeosebi de femei, de persoanele cu studii superioare si de locuitorii oraselor mari.