Reprezentantii ministerului muncii din Japonia au prezentat concluziile in cazul unui inginer de la Toyota, care a decedat la locul de munca. Inginerul, in varsta de 45 de ani, a decedat in 2006 din cauza oboselii cronice, dobandite in cadrul job-ului pe care il avea, insa abia acum oficialitatile au dat verdictul, dupa doi ani in care familia defunctului a incercat sa demonstreze adevarata cauza a mortii.
Angajatul Toyota obisnuia sa lucreze multe ore peste programul normal, in medie peste 80 de ore suplimentare pe luna, iar notiunea de concediu sau weekend nu exista. Activitatea sa presupunea presiuni majore din partea conducerii si o continua stare de stres. Familia a cerut ca numele acestuia sa nu fie mentionat in anunturile oficiale, insa stim ca inginerul conducea un departament de cercetare-dezvoltare a carui misiune este introducerea unui model hibrid bazat pe platforma Toyota Camry, un best-seller in SUA.
Toyota Motor Corp. si-a exprimat sincere condoleante si a promis sa urmareasca mai atent sanatatea si programul de lucru al propriilor angajati.
Decesul survenit in urma suprasolicitarii la locul de munca este cunoscut in Japonia sub numele de „karoshi” si este o prezenta constanta, din nefericire, in societatea nipona. Fenomenul a fost identificat pentru prima data de Ministerul Sanatatii nipon in 1987, iar de atunci se cauta solutii pentru a proteja populatia de riscul „supraincingerii” la munca. Recent, un robot-vanator de angajati care uita sa mai plece acasa a fost inchiriat de mai multe companii, pentru a se asigura ca salariatii beneficiaza de suficiente ore de odihna.
Anul trecut, un tribunal nipon i-a cerut guvernului sa plateasca indemnizatii vaduvei unui fost anagajat de la Toyota, care a murit la locul de munca. Angajatului, ucis de munca la varsta de 30 de ani, nu i-a fost recunoscut dreptul la compensatii de catre biroul teritorial de munca, astfel incat vaduva acestuia a recurs la ultima solutie pe care i-o permite legea nipona.
Sursa: msnbc