Inginerii auto avertizează! Cum vă puteți trezi cu mașina spartă

În 2015, hackerii au "spart" un Jeep Cherokee într-o demonstraţie menită să arăte cum ar putea să se infiltreze în sistem și să controleze direcția, frânele și transmisia - toate dintr-un laptop aflat la kilometri distanță.

Fiat Chrysler, care produce Jeep-ul, a emis un avertisment proprietarilor de vehicule pentru a-și actualiza mașina online, dar unele sisteme sunt încă vulnerabile.

În timp ce producătorii de autovehicule dezvoltă caracteristici tot mai sofisticate pentru maşini pe care le dotează cu tehnologii de ultimă oră, upgrade-urile fac maşina mai vulnerabilă la atacurile cibernetice, potrivit unui nou raport. Studiul a arătat că majoritatea producătorilor auto testează mai puţin de jumătate din hardware-ul, software-ul şi alte tehnologii de pe maşină pentru vulnerabilităţi.

„Pe măsură ce maşinile devin mai conectate, vulnerabilitățile de software încep să fie din ce în ce mai accesibile pentru hackerii care utilizează rețelele mobile, Wi-Fi-ul și conexiunile fizice pentru a le exploata”, a declarat un grup de cercetători pentru protecția datelor, citat de Institutul Ponemon. „Nerespectarea acestor riscuri ar putea fi o greșeală costisitoare, inclusiv impactul pe care acestea îl pot avea asupra încrederii consumatorilor, asupra confidențialității personale şi asupra reputației brandului”.

Institutul, care a chestionat ingineri auto și profesioniști din domeniul IT, a spus că 84% dintre respondenți se tem că producătorii de automobile nu țin pasul cu amenințările de securitate ale industriei care se schimbă rapid.

Producătorii de automobile se preocupă să doteze mașinile cu sisteme infotainment, Wi-Fi, conexiuni celulare și multe altele care lasă companiile și consumatorii vulnerabili la breşe de securitate, potrivit studiului comandat de grupul de comercianți auto SAE International și compania Cybersecurity Synopsys.

„Accesul neautorizat de la distanță la rețeaua de vehicule și potențialul atacatorilor de a pivota sistemele critice de siguranță pune în pericol nu numai informațiile personale ale șoferilor, ci și siguranța lor fizică”, se arată în studiu.

Sursa: Economica.net