„Ca să fie clar pentru toată lumea, câtea precizări tehnice:
1. OUG – urile, dar și celelalte acte normative adoptate de Guvern pot primi altă formă DUPĂ ce ies din ședințele de Guvern. De ce? Pentru că restul membrilor cabinetului și primul ministru pot formula observații și cel ce decide forma finală a unui act în Guvern este Primul ministru, nu inițiatorul actului.
2. Avizul Consiliului Legislativ (CL) poate fi primit și DUPĂ ședința de Guvern (este singurul aviz obligatoriu care poate lipsi la data ședinței).
3. Observațiile CL primite DUPĂ ședințe se însușesc DIRECT de inițiator, evident DUPĂ ședința de Guvern și ÎNAINTE de publicarea în M. Of (așa scrie în HG cu Regulamentul de elaborare și avizare a actelor normative la nivelul Guvernului).
4. CL – ul face doar observații de tehnică legislativă, nu de legalitate/constituționalitate. Acestea din urmă se fac NUMAI de Ministerul Justiției. De ce se bagă în seamă și își depășesc atribuțiile toate instituțiile securistice din România fără să aibă atribuții, asta este o chestiune extrem de discutabilă și de netolerat într-un stat de drept.
Concluzie – Tudorel a procedat corect cu OUG 7/2019
PS – poate scoate și vechimea de procuror pentru promovarea la ÎCCJ… că atunci de ce nu ar introduce-o și pe cea de avocat? Ce, ești un judecător mai bun dacă ai fost procuror dar nu și dacă ai fost avocat?”, scrie Ingrid Mocanu pe Facebook.