Şase din zece studenţi români (59%) au cel puţin o îngrijorare cu privire la capacitatea părinţilor lor de a face faţă sarcinilor tehnologice sau la riscul de a deveni victime ale fraudei atunci când nu sunt în preajmă, în timp ce 17% dintre părinţi spun că le lipseşte suportul IT al copiilor lor mai mult decât compania acestora, reiese dintr-un raport publicat, vineri, de Kaspersky.
Conform cercetării, aproape o treime (31%) dintre părinţii care nu sunt prea pricepuţi într-ale tehnologiei şi au copii la facultate recunosc faptul că se confruntă zilnic cu dificultăţi legate de tehnologie, odată rămaşi fără sprijin.
De asemenea, 23% dintre părinţii din România recunosc, în mai mică măsură, că ar avea astfel de probleme, un procent mai mic (13%) înregistrându-se doar în Slovacia.
Totodată, peste o treime dintre părinţii (43%) care sunt începători în domeniul tehnologiei şi au copii la facultate recunosc că i-au sunat pentru asistenţă tehnică de la distanţă, în timp 17% au declarat chiar că le lipseşte suportul IT al copiilor lor mai mult decât compania lor, atunci când nu sunt în preajmă.
La rândul lor, tinerii şi-au acceptat rolul de persoană la care se merge pentru sfaturi, 59% dintre studenţii pricepuţi la tehnologie spunând că li se cere adesea să-şi ajute membrii familiei.
În plus, studenţii sunt în dilemă cu privire la cât de responsabili ar trebui să fie în a-şi ajuta părinţii.
„Deşi mulţi s-ar putea să nu-şi dorească să fie deranjaţi, 59% dintre studenţi au cel puţin o îngrijorare cu privire la capacitatea părinţilor lor de a face faţă sarcinilor tehnologice sau la riscul de a deveni victime ale fraudei atunci când nu sunt în preajmă. Această cifră creşte la 63% în rândul tinerilor, în general respondenţi între 17 şi 34 de ani”, se arată în studiul Kaspersky.
Procentul studenţilor din România cărora li se cere ajutor din partea membrilor familiei, în probleme de tehnologie, este similar cu cel global, de 60%. În acelaşi timp, teama principală a 40% dintre ei este că părinţii lor vor fi victimele unor escrocherii financiare prin intermediul unor metode online sau prin telefon, fie prin vizite acasă.
Potrivit sursei citate, circa două treimi (65%) dintre părinţii care recunosc că nu ştiu multe despre tehnologie şi au copii la universitate se bazează pe ajutorul membrilor mai tineri ai familiei pentru sprijin tehnic.
Sondajul Kaspersky a fost realizat online pe un eşantion de 11.000 de utilizator din 13 ţări, printre care şi România, având cote reprezentative la nivel naţional pentru fiecare categorie de sex, vârstă şi regiune.