Aceştia cer autorităţilor locale să ia măsuri pentru consolidare, pentru a fi evitate tragedii precum cea din oraşul italian Genova, unde prăbuşirea unui pod a fost soldată cu zeci de victime, dar şi cu pagube materiale. Zilnic, viaductul gălăţean este traversat de sute de maşini şi mijloace de transport în comun, iar structura de rezistenţă a acestuia este pusă la grea încercare. Ultima lucrare de consolidare a fost finalizată acum trei ani.
Vechi de aproape 50 de ani şi cu o lungime de aproape un kilometru şi jumătate, viaductul gălăţean este cel mai lung pod rutier din România. Starea sa nu este, însă, foarte bună, iar acest lucru este observat atât de şoferii care îl tranzitează zilnic, dar şi de oamenii care sunt nevoiţi să îl parcurgă fie cu maşina personală, fie cu mijloacele de transport în comun.
Alexandru Profir – şofer de transport persoane: „Au fost perioade în care se faceau reparaţiile la timp, se făceau reparaţii ca lumea”
Autorităţile recunosc că au fost făcute sesizări, dar spun că totul depinde de buget.
Raluca Ardean – purtător de cuvânt al Primăriei Galaţi: „Există câteva solicitări cu privire la realizarea unor lucrări de reparaţii pentru anumite porţiuni de drum în zona viaduct, aspecte care sunt în atenţia municipalităţii în acest moment”.