Înmatriculările Dacia în Europa au crescut cu 9,6%. Marca românească a vândut pe continent 413.523 autoturisme

Înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 6,8% în 2016 până la 14,64 milioane de unităţi, anul trecut fiind al treilea an de creştere consecutivă, a anunţat marţi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Conform statisticii, piaţa auto europeană a revenit la nivelul din 2008, anul în care a început o gravă criză economică, dar rămâne încă departe de cifrele record din 2007, când un număr de 15,9 milioane de autoturisme noi au fost înmatriculate în UE. Creşterea de 6,8% înregistrată de piaţa auto europeană în 2016 este superioară estimărilor anterioare ale ACEA (creştere de 5%) chiar dacă anul trecut s-a încheiat cu un avans de doar 3% în luna decembrie. 

„Dinamiza pozitivă de anul trecut este un semn că, în pofida instabilităţii politice şi a incertitudinii economice, după o serie de evenimente cruciale în 2016 precum Brexitul sau referendumul din Italia, încrederea consumatorilor a rămas solidă”, menționează ACEA.

Potrivit ACEA, piaţa auto din România a înregistrat anul trecut un avans de 17%, fiind înmatriculate 94.924 de autoturisme noi, în timp ce înmatriculăriile de autoturisme noi Dacia  în statele UE și EFTA au crescut cu 9,6% până la 413.523 unităţi. Cota de piaţă a mărcii a rămas la 2,8% ca și la finalul lui 2015.

Piaţa auto europeană a profitat în 2016 în special de dinamismul mai multor state din sudul continentului: în Italia înmatriculările au crescut cu 15,8% iar în Spania au crescut cu 10,9%. Primele trei mari pieţe auto europene au înregistrat şi ele creşteri anul trecut, respectiv 5,1% în Franţa, 4,5% în Germania şi 2,3% în Marea Britanie.