Înmatriculările de automobile şi vehicule comerciale uşoare Dacia în Franţa au crescut cu 77,2% în august, la 5.368 unităţi, şi cu 33,8% în primele opt luni, la 37.669 unităţi, pe o piaţă care a urcat uşor în august, dar care a scăzut pe ansamblul acestui an.

În august 2008 au fost înregistrate 3.030 unităţi marca Dacia, iar în intervalul ianuarie-august al anului trecut au intrat în total în circulaţie 27.160 unităţi.

Cota de piaţă a constructorului auto din Mioveni a urcat cu 1,9 puncte procentuale în august, faţă de aceeaşi lună a anului trecut, la 4,1%, şi cu 0,7 puncte în primele opt luni, faţă de intervalul similar al anului trecut, la 2,3%, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).

Piaţa auto franceză a crescut cu 0,6% în august, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, la 130.300 unităţi, însă în primele opt luni înmatriculările de autovehicule noi au scăzut cu 3,4%, la 1,672 milioane de unităţi.

Franţa este a doua mare piaţă pentru Dacia, după Germania.

Mărcile locale Renault, Peugeot şi Citroen au fost cele mai bine vândute din Franţa în primele opt luni.

Renault a cumulat 380.074 unităţi în primele opt luni (-7,1%), Peugeot a totalizat 280.117 vehicule noi înmatriculate (-5%), iar Citroen a livrat 265.501 autovehicule (+6,6%).

Pe lângă Dacia şi Citroen, alte mărci care au raportat creşteri sunt Volkswagen, Ford, Seat, Hyundai + Kia, Audi şi Suzuki.

Volkswagen a crescut cu 0,2% în primele opt luni, la 104.008 unităţi, Ford a urcat cu +1,3%, la 96.510 vehicule, iar Seat a raportat un avans de 6,2%, la 30.960 vehicule.

Hyundai şi Kia au avut, împreună, livrări în creştere cu 14,4%, la 26.705 unităţi, Audi a urcat cu 4,9%, la 30.960 unităţi, iar Suzuki a raportat un avans de 5,7%, la 26.038 autovehicule.

Înmatriculările de autovehicule Dacia în Franţa au crescut cu 33,5% anul trecut, comparativ cu nivelul din 2007, la 43.567 unităţi, pe o piaţă care a scăzut cu 0,6%, la 2,51 milioane de vehicule.

SURSA: Mediafax