Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat în luna martie o creştere de 9,3% până la 195.572 de unităţi, susţinută de mărcile străine şi de cei doi producători auto francezi PSA Peugeot Citroën şi Renault. Înmatriculările de autoturisme Ford au crescut cu 18,7% în ritm anual, urmate de un avans de 10,6% în cazul Nissan, în timp ce înmatriculările PSA Peugeot Citroën au crescut cu 7,9% iar înmatriculările Renault au crescut cu 8,1%. În cazul grupului Renault, scăderea de 9,8% a înmatriculărilor de autoturisme marca Dacia a fost compensată de o creştere cu 13% a înmatriculărilor de autoturisme marca Renault, datorită succesului înregistrat de modelul Clio 4, care a rămas cea mai bine vândută maşină de pe piaţa franceză.

De asemenea, în primele trei luni din acest an, un număr de 24.497 autoturisme marca Dacia au fost înmatriculate pe piaţa franceză, în scădere cu 13,6% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Aceasta în condiţiile în care piaţa auto franceză a înregistrat în primul trimestru o creştere de 6,9% până la 477.326 de autoturisme, graţie succesului înregistrat de crossovere şi 4×4, care sunt responsabile pentru 25% din vânzări, precum şi de modele din gama inferioară şi low-cost, gama economică şi inferioară reprezentând 56% din piaţă în prezent faţă de 52% în urmă cu doi ani.

Având în vedere vânzările solide înregistrate în primele trei luni, Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile a decis miercuri să-şi îmbunătăţească estimările privind evoluţia pieţei auto franceze. CCFA mizează în prezent pe o creştere de aproximativ 2% a înmatriculărilor de autoturisme noi pe ansamblul anului 2015, în condiţiile în care până acum se aştepta la o piaţă stabilă. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. (Sursa: Agerpres)