Un număr de 35.766 autoturisme Dacia au fost vândute pe piaţa franceză în primele trei luni din acest an, faţă de cele 39.635 unităţi în perioada similară din 2014.
Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat, în perioada ianuarie-aprilie 2015, o creştere de 5,6%, până la 648.087 autoturisme, susţinută de mărcile străine şi de cei doi producători auto francezi, PSA Peugeot Citroen (3,6%) şi Renault (3%). Vânzările de autoturisme Mercedes şi BMW au crescut cu 24,4% şi, respectiv, 23,8%, în timp ce livrările Ford au urcat cu 14,1%.
În aprilie, un număr de 11.269 autoturisme marca Dacia au fost înmatriculate pe piaţa franceză, în scădere cu 0,2% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Aceasta în condiţiile în care piaţa auto franceză a înregistrat luna trecută o creştere de 2,3% până la 170.768 autoturisme.
PSA Peugeot Citroen şi Renault au raportat creşteri ale vânzărilor de 0,7% şi, respectiv, 3,4%, în timp ce BMW şi Hyundai au înregistrat un avans de 21,5% şi, respectiv, 17,5%.
Având în vedere tendinţa de creştere înregistrată în primele patru luni, Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile a decis să-şi îmbunătăţească estimările privind evoluţia pieţei auto franceze. CCFA mizează în prezent pe o creştere de aproximativ 2% a înmatriculărilor de autoturisme noi pe ansamblul anului 2015, în condiţiile în care până acum se aştepta la o piaţă stabilă.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. AGERPRES