Înmatriculările de autoturisme au crescut în România cu 39% în primul trimestru, față de anul trecut
Mai precis, România se situează pe poziția 14 în UE, cu 28.978 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de 39,6% comparativ cu ianuare-martie 2021, potrivit informațiilor transmise de ACAROM și ACEA. În Europa, Dacia crește cu 16,9% față de primul trimestru din 2021.
În luna martie 2022, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 20,5% față de martie 2021, la 844.187 unități. În primele trei luni din 2022 au fost înmatriculate un număr de 2.245.976 unități, o scădere cu 12,3% față de perioada similară din 2021.
Au fost înregistrate scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu ianuarie-martie 2021 în Germania (-4,6%) și Spania (-11,6%), Franța (-17,3%) și Italia (-24,4%).
Cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de Volkswagen
În ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 655.383 unități, în scădere cu 15,4%, urmate de grupul Stelantis cu 523.977 unități, în scădere cu 21,7%, Hyunday cu 269.350 unități, în creștere cu 21,3% și de Grupul Renault cu 242.549 unități, în scădere cu 6,7% (din care Dacia, cu 103.519 unități, crește cu 16,9% față de ianuarie-martie 2021).
Autoturismele marca Ford au reprezentat 132.538 unități noi înmatriculate, în scădere cu 15,4% față de perioada similară din 2021.
Piața mașinilor noi a crescut cu 40% în România
În primul trimestru din 2022, piața auto din România prezintă semne importante de creștere, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În vreme ce primele trei luni din 2021 nu au înregistrat volume impresionante în privința tranzacțiilor auto de mașini noi, 2022 a debutat în forță.
Peste 11.000 de autovehicule noi au fost înmatriculate doar în luna martie a acestui an, marcând cea mai activă lună martie din ultimii 14 ani. În ceea ce privește segmentul de mașini second-hand tranzacționate pe plan intern (reînmatriculări), piața se menține la aproape același nivel ca în 2021, înregistrând doar o ușoară scădere de 4% față de primul trimestru al anului precedent.
2021 a început cu două puncte de presiune majore pentru pața auto – pandemia și criza semiconductorilor, iar 2022 continuă tot cu provocări. Criza semiconductorilor se menține, în timp ce la orizont se anunță și limitări ale materiilor prime, ale producției de baterii și alte componente pentru mașini electrice.
Războiul din Ucraina provocă oprirea temporară a producției la mai multe uzine auto europene, unde nu mai ajung componente produse în vestul acestei țări. În zonă, multe companii produc, în special, cablaje auto, iar invazia rusească a oprit operațiunile.
Prețul carburanților a început să crească accelerat la final de februarie, a atins un maxim la mijloc de martie și s-a stabilizat la un nivel foarte ridicat, de 7.7 – 7,8 lei/litru pentru benzina standard și de 8,3 – 8,4 lei/litru pentru motorină. Acum un an, benzina costa în jur de 5,5 lei/litrul, iar motorina era puțin mai ieftină.