Statistica relevă, de asemenea, că Dacia rămâne marca auto preferată de şoferii români, cu 1.502 unităţi, dar în scădere cu 18,41% comparativ cu luna mai din 2015. Locurile următoare sunt ocupate de Skoda – cu 719 unităţi (+5,27%), Volkswagen – cu 580 de unităţi (+11,97%), şi Ford – cu 525 de unităţi (+44,63%). Cea mai redusă frecvenţă a înmatriculărilor a vizat, în mai 2016, mărcile: Subaru (7 unităţi), Maserati (3), Bentley, DS şi Mercedes-AMG (2 unităţi), respectiv Alfa Romeo, Aston Martin, Infiniti şi SsangYong (câte un exemplar).
La capitolul categoriilor de autovehicule noi înmatriculate, procentaje pozitive s-au înregistrat, în luna mai din acest an, comparativ cu acelaşi interval din 2015, la: mopede/motociclete (220 de unităţi, +62,96%), remorci (936 unităţi, +28,75%), autovehicule transport mărfuri (1.838 unităţi, +27,02%), semiremorci (343 unităţi, +19,93%) şi autoturisme (6.345 unităţi, +7,05%). Categoriile care au consemnat cifre negative ale înmatriculărilor sunt: autobuze şi microbuze (148 de unităţi, -33,63%), tractoare (16 unităţi, -23,81%) şi autovehicule cu destinaţie specială (26 de unităţi, -10,34%).
La nivel general, înmatriculările de autoturisme noi s-au situat, în primele cinci luni ale anului 2016, la 29.990 unităţi, în creştere cu 16,05% faţă de acelaşi interval din 2015, când numărul acestora a fost de 25.842 de exemplare. Și asta în contextul în care nici până astăzi programul Rabla nu a demarat, în ciuda promisiunilor deșarte ale oficialilor din ministerele și agențiile de resort.
Conform statisticii DRPCIV, citat de Agerpres, parcul auto naţional din România însuma, la sfârşitul anului 2015, aproximativ 6,6 milioane de unităţi, în creştere cu 5,27% faţă de perioada similară a anului precedent, când număra 6,27 milioane de exemplare. Din totalul vehiculelor care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, aproximativ 5,15 milioane de unităţi erau încadrate în categoria autoturismelor, în creştere cu 5,04%, comparativ cu anul 2014, când erau consemnate 4,9 milioane de autoturisme. La nivelul Bucureştiului, erau înregistrate, la finele lui decembrie, 1,19 milioane de autovehicule, dintre care 956.664 unităţi, consemnate la categoria autoturisme.
La capitolul uzură, circa 2,56 milioane de maşini aveau o vechime mai mare de 12 ani, în scădere cu 12,31%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul 2014. De asemenea, aproximativ 1,89 de milioane de vehicule cuprinse în parcul auto naţional erau încadrate la o vechime cuprinsă între 6-10 ani, în timp ce 1,76 milioane de unităţi aveau un grad de uzură între 11-15 ani. În acelaşi timp, aproximativ 1,20 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani. De asemenea, din totalul celor 5,15 milioane de autoturisme înmatriculate în România, 302.054 de exemplare se încadrau la o vechime de 0-2 ani, mai multe cu 52,7% faţă de datele publicate la finalul anului 2014, când erau consemnate 197.741 de unităţi. În plus, la nivel general, 3,484 milioane de români au preferat maşinile Diesel, iar 2,760 milioane cele pe benzină.